Szereted a friss fűszereket ? Te is tudsz Cserépben oraganot nevelni

Szereted a friss fűszereket, Te is tudsz cserépben oreganot nevelni...
Nyugodtam elnevezhetem magam "fűszerkatának" mert rajongásig szeretem a fűszereket. Szárított por alakban is, és ha tehetem akkor zölden frissen a kertből. Mivel kertes házban élek,ezért mondhatjuk, hogy ez nem jelent különösebb nehézséget kiszaladni a kertbe, és behozni a friss petrezselymet, oreganot, koriander levelet. De mindenkit arra bíztatok, hogy ha nincs is kertje, akkor egy kis cserépbe, vagy kint a teraszon egy balkon ládában simán tud friss fűszernövényt termeszteni. Fogjon hozzá és próbálja ki saját magát és a növényt is. Igaz törődést igényel, de meghálálja..
Amikor ezt a fotót készítettem a kertemben lévő oreganoról sajnos már jól leszedett állapotban volt, mert előzőleg a nagyobb hajtásokat már olíva olajba áztattam. Az oregano egy nagyon szuper kis fűszer,-és gyógynövény. Minden paradicsomos ételhez használom, legyen az olaszos, vagy éppen magyaros. A benne lévő illóolajok miatt az illata friss és isteni étvágygerjesztő. Díszítésnek is nagyon szép. Hasonlóan néz ki mint a majoránna, még az illata is egy picit hasonlít, de nem ugyan az. De mire jó azon felül, hogy az ételünket  pikánssá és még finomabbá teszi?
Egyes alkotóelemeit a népi és most már a modern gyógyászatban is alkalmazzák. Hatóanyagai révén egyes sejtek működése megváltozik, és ezzel csökken a gyulladásért felelős anyagok kialakulása a szervezetben. Hasznos lehet bizonyos nehezen kezelhető emésztési problémák esetében, mint pl. Chron betegség, vagy a Colitis Ulcerosa. Antiszeptikus hatása sokat segít a fertőtlenítés területén. Sokféle gombabetegség mint pl. Candida esetén is jó hatásfokkal alkalmazható. Nagy mennyiségű flavonoid található benne, amelyek antioxidáns hatással bírnak. Komoly szabad gyökfogó hatása is ismert. Ásványi anyag tartalma sem elhanyagolható. Kalium, Magnézium, Cink, Vas, Réz, Bór, Mangán van benne. A -és C vitamin, valamint B3 Vitamin azaz niacin tartalma is jelentős. Ha a  Candida gomba kiirtása a cél, akkor is nagy bizonnyal a segítségünkre lehet. Amikor már úgy érezzük, hogy a májunk megterhelt, akkor segít a méregtelenítésben. Fogyasztható teaként is.

 Visszatérve a kis növényemre. Vettem valamelyik áruházban egy tő friss oreganot, és beleültettem cserépbe.Télen is enyhe, napos helyen tartottam, és locsoltam. Most meghálálja a törődésemet, mert már kétszer leszüreteltem. Amikor sok van belőle, megmetszem, és egyszerűen leszárítom, és befőttes  üvegbe rakom.


 Jó kísérletezést !


Mottóm : "Amit eszel az leszel"


Megjegyzések

Népszerű receptek