Paradicsomos káposzta falusiasan

Paradicsomos káposzta falusiasan


Ez a recept a fiam egyik kedvenc gyerekkori étele volt. 
Amikor beköszönt a friss, új káposzta szezon, akkor mindig készítek 1-2-szer paradicsomos káposztát. Ez egy igazi nyári friss főzelék. Az igazi az volna, ha friss paradicsommal lehetne elkészíteni, de manapság a paradicsomoknak nincs elég aromájuk, színük, ezért én mindig paradicsompürével készítem. Mert véleményem szerint a paradicsomos káposzta akkor finom, ha érződik markánsan rajta a paradicsom íze. A paradicsomos káposzta melegen és hidegen is egyaránt finom. Bármilyen feltét illik hozzá. Én ebben az esetben most csontozatlan csirke mellett pároltam meg. Ezzel tálaltam..


Hozzávalók. 2 főre
1 kisebb fej káposzta fele
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 tk só
1 tk cukor
1 db sűrített paradicsom
1/2 tk őrölt kömény mag
csipetnyi bors
500 ml víz
1 ek liszt
4 ek étolaj


- A káposztát vékony csíkokra vágtam
- A fűszerekkel, és a paradicsompürével együtt feltettem egy lábosba főni
- Felöntöttem vízzel
- Hagyom megfőni
- Közben elkészítem a rántást.
- Az olajon a fokhagymát és a lisztet megpirítom egy kicsit (ez a rántás)
- Amikor megfőtt a káposzta hozzákeverem a rántást, és besűrítem.
- Még 5 percig főzöm

Bármilyen feltéttel tálalható.
Én csontos, kakukkfüves csirkemellet tálaltam hozzá 


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !









Megjegyzések

Népszerű receptek