Hagyományos, falusias, magyaros húsos, káposzta...

Hagyományos,  falusias magyaros húsos káposzta

Mi magyarok szeretjük az "ütős" ételeket. Hát ez az étel az biztos, hogy mindent visz.
Nagyon laktató, és finom. A párom Walter Dél-Tiroli-Österreicher, és mindig kétszer szed. :-)
Ausztriában is van hasonló savanyú káposztával egybe főzött finomság, de ők nem tesznek hozzá piros őrölt paprikát és rántást. 


Hozzávalók: 4 főre

- 1000 gr szeletelt savanyú káposzta
- 600 gr  sertéscomb, vagy más fajta hús
300 ml vízben főtt rizs
- 100 gr sertés bőrke, vagy csülök, vagy ami füstölt, az íze miatt
-( A füstölt hús ad neki egy igazi jó falusias ízt.)
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 ek őrölt piros paprika
2 ek sertészsír
1 ek liszt a rántáshoz
ízlés szerint só
és bors
Aki szereti az tehet hozzá 1 tk őrölt erős paprikát is.
Víz a felöntéshez, cirka 500 ml.



Elkészítése : 
1. A húst kockákra vágtam
2. A vöröshagymát és a fokhagymát feldaraboltam
3. A savanyú káposztát megkóstoltam, és mivel egy kissé savanyú volt ezért megmostam egy kicsit vízzel. csak egy szűrőkanálba tettem, és a csap alá helyeztem.
Tipp: Nem szabad teljesen kimosni a savanyúságot a káposztából, mert ennek az ételnek savanyúnak kell lenni. Inkább érdemes ismét megkóstolni, mint egyszer sem :-)
4. A feldarabolt alapanyagokat a és a savanyú káposztát egy megfelelő nagyságú lábasba rétegeztem.
5. Megfűszereztem, sóztam
6. Hozzáöntöttem a vizet.
7. A hús megpuhulásáig főztem
8. Amikor megfőtt a hús, berántottam a liszt, zsír, piros paprika segítségével.
Rántás: A zsírt felforrósítottam, beletettem a lisztet,egy kissé pirítottam a zsírban végül a paprikát, és belekevertem a megfőtt káposztába. 
Tipp: Ha szükséges akkor tegyünk hozzá még vizet.
9. Összeforraltam a káposztát a rántással.
10. Majd a legvégén a megfőtt rizzsel összekevertem.
11. Még egy picit átforraltam.
És már ehető is.

Jó étvágyat !
Mahlzeit !








Megjegyzések

  1. Gerslivel rizs helyett, csak együtt főzöm a káposztával! Úgy próbálta már?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, köszönöm a kérdést. Sokszor csináltam, de nem írtam receptet. Ugyan olyan jól működik. Szép napot!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű receptek