Finom friss rántott Championss gomba zöld salátával

Finom friss rántott Champion gomba zöld salátával

A mai napon nagyon szép friss gombát hozott a párom. Már nagyon régen csináltam rántott gombát.
Ez adta a mai ebéd ötletet. Ma tiszta húsmentes nap volt. Igazán be tudtuk tartani a böjtöt. :-)
A gomba nagyon egészséges étel, és szeretjük is. 


Hozzávalók 3 főre

450 gr friss Champions gomba
2 tojás
50 ml tej  a tojásba
300 ml zsemlemorzsa
200 ml liszt

Elkészítése: 
1. A gombákat megmostam. Lecsepegtettem.
Tipp: Ha szép friss a gomba, akkor nem kell a héját letisztítani.
2. A gombákat egyenként először lisztbe, majd a tojásba, majd a zsemlemorzsába beleforgattam.
3. Előre felforrósított olajban készre, szép aranybarnára sütöttem.
Tipp: A gombának nem kell sok idő a süléshez. Mire szép aranysárga lesz addigra kész is van.
Tipp: A forró gombákat egy tálba szedtem, és az aljába papírtörlő kendőt helyeztem, hogy a felesleges olajat felszívja.

Saláta : 
2 marék Vogelsalat (madársaláta)
5-6 szem koktélparadicsom
Kevés jégsaláta szelve

Öntet: 
Fél citrom leve, és reszelt héja
1 ek balzsam ecet
1 tk rizsecet
1 tk cukor 
1 csipetnyi só
2 ek olíva olaj
Az alapanyagokat alaposan össze kell rázni, és tálalás előtt a saláta levelekre önteni.


Jó étvágyat kívánok
Bon Apetito !
Mahlzeit !




Megjegyzések

Népszerű receptek