Hagyományos nyári friss vegyes alma ecetes káposzta saláta

Hagyományos nyári friss vegyes alma ecetes káposzta saláta

Tisztában vagyok azzal, hogy ez a saláta nem egy "divatos" saláta. Tudom azt is, hogy egész más a trend saláta vonalon. De...
Ez a saláta minden lakodalom salátája volt annak idején. A legjobb. Persze az is lehetséges, hogy nosztalgikus amit írok, de ennek ellenére én így gondolom.
Ennek a salátának már messziről lehet érezni az aromás, semmi másra nem hasonlító finom illatát. Ahogy terjeng a köménymag, az ecet és a cukor kombinációjának illata, az több mint felséges. A magyar konyha egy kissé nehéz ételeket készít, ezért minden sülthöz, húsfélékhez, pörköltekhez nagyon jól illik, de magában is finom, mint egy üdítő étel. Vagy fogyókúrás diéta idején.
Nem túl  gyakran megyek étterembe, de azt hiszem manapság is az étlapokon szerepel.Tehát akkor lehet, hogy kijelenthető, hogy ez egy "magyaros" káposzta saláta?
A hozzávalók szinte egész évben elérhetőek.
Amelyek: a fejes káposzta, uborka, vöröshagyma,  a sárgarépa, és a zöld paprika, só, alma ecet, cukor olíva olaj


Hozzávalók és elkészítése:
1 kisebb fej fejes káposzta
1 db kígyó uborka héjastól
1 db zöldpaprika
1 db sárgarépa
1 db vörös, vagy lila hagyma

Öntet:
1 tk só
4 tk cukor
1/4 tk őrölt köménymag
4 ek ételecet
1 tk olíva olaj
200 ml víz

- A káposztát vékony szeletekre szeleteltem
- A káposztát legyalultam,  az  uborkát  a paprikát és a sárgarépát  vékony szeletekre szeleteltem.
- Csak a káposztát összekevertem a sóval, és összegyúrtam 15 percig állni hagytam.
Tipp: a só a káposztát egy kissé megpuhítja, rugalmassá teszi
- Az Öntetet összekevertem, megkóstoltam
- A káposztát összekevertem a többi zöldséggel, és ráöntöttem az öntetet.
Tipp: a legjobb, ha egy órát legalább állni hagyjuk, hogy összeérjenek az ízek


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű receptek