Evőkanállal mért" reform jellegű" alma torta fahéjjal és karamellel

Reform almatorta fahéjjal és karamellel
A hozzávalókat evőkanállal mértem ki. Nem púpos, és nem csapott evőkanállal, hanem félig púpos evőkanál a mérce.
Ezt a receptet még 1-2 hónappal ez előtt készítettem el, csak valahogy elfelejtettem feltenni. Most találtam meg, és most fel is teszem a receptjeim közé.
Kedvenc gyümölcsöm télen nyáron az alma. A népi mondás szerint egy legalább egy  alma elfogyasztása minden  nap és egészséges maradsz. Erre engem nem nagyon kell biztatni. De amikor már tényleg lejárt a szezonja, úgy az új termés beköszönte előtt 2-3 hónappal már nem annyira finom. Akkor már nekem sem igazán kóser minőségű. 


Ilyenkor a megmaradt darabokból készítek egy fincsi alma tortát. Persze az alma rovására előtérbe kerülnek a friss nyári idény gyümölcsök, mint a görög dinnye, a sárgadinnye, a meggy, a sárgabarack, a szeder, a ribizli, és még sorolhatnám, hogy miket kedvelek. De nem teszem, mert közhely lenne...
És a másik dolog, hogy a sütés főzés tekintetében a bőség zavarában szenvedek. Hogy ugyan melyik friss európai zöldségből főzzek finomságokat, vagy mely egyszerre érő finom gyümölcsből  egy még finomabb süteményt


Tehát a következtetés az, hogy az almát hagyjuk meg a hazai gyümölcsökben szűkölködő időszakokra. Mivel az alma mindig jó ötleteket kínál a sütemény sütéseknél.
Tehát akkor nézzük, hogy miként készült ez a nagyon könnyű, és igazán szaftos alma torta recept.


 Hozzávalók: a tésztához:
13 ek sima fehér liszt
2 ek teljes kiőrlésű tönköly liszt
6 ek cukor
100 gr puha vaj
2 ek citromlé
4 ek tej
1 tojás
1/4 tk őrölt szegfűszeg
1 tk őrölt fahéj
1/2 cs sütőpor

Hozzávalók: az alma töltelékhez: 
5 db meghámozott alma, kockákra vágva
200 ml tej
3 ek cukorból készített karamell
50 gr vaj
1 cs vaníliás cukor
2 marék mazsola
1 tk őrölt fahéj
2 ek rizsliszt
1 cs vaníliás cukor


Elkészítése: 
-  A tészta hozzávalóit összekevertem egy konyhai dagasztógépben(de kézzel vagy kézi robotgéppel is tökéletes).
- Ketté választottam, két cipót formáltam és fél órára hűtőbe tettem

A köztes időben a tölteléket készítettem el.
- A cukrot felolvasztottam, elég szép sötét karamell színűre
- felöntöttem a tejjel, és hozzáadtam a vajat
- Az összedarabolt almát is hozzákevertem, de nem főztem meg az almát benne, hozzáadtam a mazsolát és a többi hozzávalókat
- Elővettem a hűtőből a tésztámat, és az egyik felét szép vékonyra, úgy 0,5 mm vékonyra elnyújtottam
- A kivajazott és meglisztezett sütőformába helyeztem, úgy, hogy a forma szélét is befedtem, hogy nem folyjon, majd ki a töltelék.
- A kész alma tölteléket ráöntöttem
- A tészta másik feléből elkészítettem a sodort kis hengereket, és azzal rácsokat formáltam az alma töltelék tetejére.
- A rácsokat megkentem olajos tejföllel.
- Előmelegített sütőben 200 fokon 10 percig sütöttem, majd még 20 percig 170 fokon
- A kihűlt süteményt vaníliás porcukorral megszórtam


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !






Megjegyzések

Népszerű receptek