Speck Knödel mit Kaesesosse /zsemelgombóc sajtmártással

Speck Knödel mit Kaesesosse/ zsemlegombóc sajtmártással


Amikor a kenyér már nem fogy el mert megszikkadt, vagy túl sok lett, akkor kockákra felvágom, és megszárítom. Arra az esetre amikor megkívánjuk a Knödelt. Ez egy tradicionális fogás az osztrák/német (Bayern) területeken. 


Nagyon laktató, és egy olyan étel amelyhez az alapanyagok mindig kéznél vannak.
És természetesen finom.
Gyorsan elkészíthető. Nagyon sokféle változata van. 
Eszik salátával, szósszal, pörkölt mellé, és leveshez is.


Hozzávalók : kb 10 db gombóchoz
4 marék szárított, felkockázott kenyér, vagy zsemle
100 gr füstölt szalonna apró kockákra vágva, és zsírjára sütve
1 db közepes méretű vöröshagyma apró kockákra vágva és üvegesre pirítva
1 gerezd fokhagyma lereszelve
Tipp: érdemes együtt a szalonna kockákkal pirítani
1 kisebb csokor apróra vágott petrezselyemzöld
1/2 tk őrölt bors
kevés só
Tipp: vigyázzunk a sóval mert a szalonna általában sós, csak óvatosan
2 db egész tojás
2 ek sima fehér  liszt
300 ml tej


Elkészítése:
A vizet feltettem forrni a főzéshez
A tejet felforrósítottam, és leöntöttem a kenyeret
A hozzávalókat hozzáadtam, és összevertem, először fakanállal, majd kézzel átgyúrtam.
Vizes kézzel gombócokat formáltam, és amikor felforrt a víz akkor egyenként belehelyeztem.
Húsz percig főztem. Amikor feljött a víz tetejére és magától átfordul akkor már jó.


A sajtszósz: Hozzávalók és elkészítés
70 gr vaj
2 ek liszt
50 gr lágy sajt (Schaerdinger)de jó bármilyen
csipetnyi só
300 ml tej
1 késhegynyi őrölt bors
 A vajat felolvasztottam és hozzáadtam a lisztet, egy picit megpirítottam
Hozzáadtam a tejet
Amikor felforrt akkor a sajtot is beletettem és hagytam, hogy elolvadjon
Megborsoztam és ha még nem volt elég sós akkor tettem hozzá sót is.
Pár percig még összeforraltam és már kész is lett.


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !



Megjegyzések

Népszerű receptek