Rácsos almatorta amely finomabb lett mint valaha...


Rácsos almatorta, amely finomabb lett  mint valaha....



Azzal kell kezdenem, de nem dicsekvés képen, hogy amikor megkóstoltuk a tortát, Walter ezt mondta:" Kuchen irgentwo einschliesen " Valahova zárjuk el a tortát....
Ekkor még boldogabb voltam, hogy a művem fincsi lett.
Szóval érdemes kísérletezni, és foglalkozni a " fogyasztóinkkal", hogy egyre jobb és jobb édesség vagy étel költemény kerüljön ki a kezeink közül.
Viszonylag régen csináltam Alma tortát, és ezzel a fajta ráccsal még soha sem. De a kísérletezésem még is jól sikerült.
A recept rém egyszerű, mert bögrét és kanalat használtam az adagoláshoz.
Meg kell mondjam, hogy szívesen mérek, de még szívesebben adagolok kanállal, bögrével.


Hozzávalók egy 22 cm-es torta formához

300 ml-es bögre liszt plusz 2 púpos evőkanál liszt
4 ek cukor
150 gr margarin
1 db egész tojás
1 kanál natúr joghurt
1 csipetnyi só
1 késhegynyi szódabikarbóna
1 ek citromlé
1 kisebb citrom reszelt héja

Alma töltelék :
3 db nagyobb piros alma felkockázva
80 ml víz
1 tk őrölt fahéj
1/2 tk őrölt szegfűszeg
2 cs vaníliás cukor
2 tk étkezési keményítő
3 ek cukor

Díszítés: 1 marék darabolt dió


Az alma töltelék elkészítése:
1. A feldarabolt, meghámozott almát egy kis lábasba tettem fel főni a víz felével és a cukorral.
2. Addig főztem amíg felforrt és még 3 percig.
3. Hozzáadtam a fahéjat és a szegfűszeget, és a vaníliás cukrot is.
3. Az étkezési keményítőt a maradék vízzel elkevertem és hozzáadtam a főtt almához, és ezzel besűrítettem. Nem kell sokáig főzni, csak addig amíg megfő a keményítő.
4. Ezzel elkészült az alma töltelék, és félrehúztam hűlni.
Tipp: Az almát nem kell, vagy nem szabad sokáig főzni, mert elveszíti az aromáját, és nem marad roppanós.

Amíg hűlt az alma töltelék addig összeállítottam a tésztát.
.
1. A lisztet a hideg margarinnal a kezem között eldolgoztam. Amikor összenyomom a vajas lisztet a kezem között és összeáll, akkor jó.
2. Hozzáadtam a maradék szárazanyagokat is.
3. Az 1 db tojást és a joghurtot és citromlevet, citrom héjat is hozzáadtam.
4. Viszonylag gyorsan összegyúrtam és kész  is lett a tészta.
5. Két felé osztottam, és frissen tartó fóliával letakartam normál szoba hőmérsékleten tartva.
6. 30 percig  pihentettem.

Befejező mozdulatok:

1. Közben előkészítettem a tortaformát kibélelve egy sütőpapírral. 
2. A tészta egyik felét kinyújtottam, cirka 5 mm vékonyságúra. 
3. A torta formát ráhelyeztem a tésztára és körbe vágtam. Ami tészta maradt azt a kezeimmel felsodortam és a kis hengereket a torta forma aljába (ahol az alja és a fala találkozik) nyomkodtam. Két sor készült belőle. Úgy 3-4 cm magas lett.


Tipp: Erre azért van szükség, hogy az alma töltelék ne tudjon kifolyni a torta aljából. Mert ez a torta kissé szaftos marad. Nem lesz száraz. Bízom abban, hogy sikerült illusztrálnom.
4. Amikor ezzel kész lettem, az időközben kihűlt alma tölteléket szép egyenletesen eloszlattam az alsó tészta lapon.
4. A tészta másik felét is kinyújtottam és 5-5 db 1,5 cm vékony  lapocskát vágtam belőle, és szépen az alma töltelék tetejére tettem. Végül megszórtam a darabolt dióval.
5. Előmelegített 180 fokos sütőben 35 perc alatt készre sütöttem.








Jó étvágyat !
Mahlzeit !
Bon Apetito !








Megjegyzések

Népszerű receptek