Currys rizs amit nem lehet megunni. Finom köret, vagy saláta alap

Currys rizs amit nem lehet megunni Finom köret, vagy saláta alap



Mindig azt mondtam magamról, hogy jó kínai lennék mert imádom a riszt, de még jobb indiai mert a curryt is legalább annyira szeretem. De már a családomat is megfertőztem. Gyakran készítek  ételeket amelyekhez Curryt használok.

Most a rizst mutatom be ahogy én készítem.

Fontos  ! A rizst és a vizet mindig ki kell mérni.
Hozzávalók 2 személyre
300 ml rizs
450 ml víz (tehát 1,5x -ös a víz mennyisége mint a rizsé)
3 ek étolaj
1 tk só
1,5 tk Curry-por

Elkészítése: 

1. A riszt megmostam, és lecsepegtettem a víztől
2. Az olajat felforrósítottam, és a Curryt beleszórtam cirka 1 percig forraltam.
Tipp: a Curry íze jobban kijön, ha a forró zsiradékon  meg pírítjuk.  Ezt még Angliában láttam az india hölgy ismerősömtől.
3. Majd a riszt is hozzáadtam.
4. Folytonos kevergetés mellett 3-4 percig pirítottam.
5. Az előre elkészített vizet hozzáöntöttem a rizshez. Elkevertem és még 5 percig nagyobb lángon főztem.
6. Amikor már egy kicsit felszívott a vízből a rizs, akkor 1-es fokozaton fedő alatt finom puhára pároltam.
Tipp: A rizst már ezek után nem keverem, nem emelgetem a fedőt rajta. Szép lassan gőzölődve főzöm, amíg puha nem lesz.
Mielőtt elzárom a tüzet csinálok egy "evés" próbát.
7. Amikor tökéletesen megpuhult, akkor még az edényben villával összekeverem, és tálalásig letakarva meleg helyen tartom.


Jó étvágyat !
Bon Apetito !
Mahlzeit !



Megjegyzések

Népszerű receptek