Kapros túrós legény friss kaporral sósan

Kapros túrós lepény friss kaporral


A friss kapor illata számomra mindig csábító. Akár leves, szósz,vagy sütemény készítésekor. Amikor letöröm az ágait, akkor olyan csodálatos illata van, hogy azonnal el is kell rágcsáljak belőle egy-kettőt. Emésztési zavarok, fogínygyulladás, álmatlanság, vagy étvágytalanság esetén is hatékony lehet. Gazdag A-E-B vitaminokban valamint  Kalcium, Vas, Réz, Foszfor, és Magnézium tartalma is magas.
Alapvetően egy gyógynövény, de mint fűszernövény is nagyon kedvelt. 
Én teszek a darált húsokhoz is, mert könnyíti az emésztést. De a túróhoz meg nagyon illik.


Hozzávalók: egy kisebb tepsihez
A tésztához:
250 gr fehér liszt
50 gr teljes kiőrlésű rozsliszt
80 gr vaj
1 db egész tojás
1 tk só

A friss kovászhoz:
1/2 cs (25 gr)  friss élesztő
200 ml tej
1 tk cukor 

Túrós töltelék:
500 gr tehén  túró
1 tk só
3 ek tejföl
1 csokor friss kapor apróra vágva
2 db tojásból készült hab


Elkészítése: 
A tészta:
- A tejben a cukorral felfuttattam az élesztőt
- A lisztet egy keverőtálba szitáltam, hozzáadtam a sót
- A lisztet a  vajjal szép egyenletesen eldolgoztam a kezem között
- A felfuttatott élesztőt és az 1 egész tojást hozzáadtam és a tejjel összeállítottam a tésztát
-  Dagasztó géppel 5 percig dagasztottam(de kézzel is megfelelő)
- Hagytam meleg, huzat mentes helyen a tésztát megkelni (kb 30 perc)
- Amikor a tészta megkelt, akkor kinyújtottam akkorára, hogy a tepsi aljára elférjen, egy kissé a tepsi széleit is betakarva, hogy nem folyjon ki a töltelék.

A túró töltelék.
- Amíg vártam, hogy megkeljen a tészta, addig elkészítettem a túrós tölteléket.
 - A két db tojást csak akkor vertem fel amikor már a tésztát is elnyújtottam, és csak az után adtam a túróhoz.
- Az apróra vágott kaprot, és a sót,  tejfölt összekevertem.
Figyelem: a túróhoz hozzáadtam a frissen felvert két tojásból készült habot !!!
- A kinyújtott, tepsibe helyezett tészta tetejére öntöttem és előmelegített 200 fokos sütőbe tettem.
- Sütöttem 10 percig, majd a hőmérsékletet levettem 170 fokra és még 20 percig sütöttem.
És már kész is lett...



Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit!










Megjegyzések

  1. Melegen ajanlom mindenkinek ezt a receptet. Meg en is aki nem szokott sutni el tudtam kesziteni, csak kovetni kell a leirast lepesrol lepesre. A teszta szuper puha es a turos toltelek nem szaraz.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű receptek