Érdekel? Hogyan csinálom a pánt tésztát házilag ?


Pánt tészta házilag elkészítve
Régi vágyam teljesült amikor megkaptam ezt  szuper kis eszközt amivel tudok házilag készíteni pánt tésztát. Ez most sima. De csináltam már spenótosat és paradicsomosat is. Pont olyat amit a boltokban árulnak elég drágán.
Tudom, hogy nem mindenkinek van rá ideje, hogy elkészítse. De...
Az otthon készített ételekkel és hozzávalókkal nagyon sokat lehet spórolni a konyhapénzen.
Ez által, ha kevesebbe kerül a konyha akkor nem kell annyi másodállás sem.
Apukámnak mindig volt egy filozófiája a konyhai dolgokat illetően. Ő mindent megteremtett, de anyukámnak az volt a feladata, hogy amit csak lehet házilag készítsen el. Minél kevesebb dolgot venni a boltból elv. Mostanában lehet hallani a vidéken újrakezdőkről. Ők is ezt teszik. Mert így jobb és egészségesebb. Egyetértek velük.
Tehát akkor elmesélem, hogyan készítettem el.

Két személy részére készült a tészta.
1 tojás és 1 dl víz és egy pici só amennyi sima fehér lisztet felvesz.
Ebből készítettem egy jól gyúrható, viszonylag kemény alap tésztát.
- Összegyúrtam henger alakúra majd fél óráig tál alatt pihentettem.



- A hosszúkás alakú tésztát cirka 1 cm széles darabokra felvágtam.
- Mindegyiken átszaladtam egyszer sodrófával
Beállítottam a kis masinámat 1-es fokozatra, átengedtem az összes darabot a gépen.
Majd 4. majd 9. álláson is átengedtem.
És már kész is van. Cirka 1 órát vett igénybe.
Mottó:" Amit eszel az leszel"



Ez lett a végeredmény.
Ez friss tészta és azonnal ki kell főzni, hogy ne ragadjon össze.
Én meg is tettem.
A következő receptben elárulom mit készítettem.






Megjegyzések

Népszerű receptek