Sárgabarack lekváros "kelt levél" nagyanyáinktól

Sárgabarack lekváros "kelt levél" nyagyanyáinktól


Egy kissé hasonló mint a lekváros bukta, de nem egészen azonos. Mivel én szeretem, hogy ha a töltelék elegendő, és nem sok tésztát kell ennünk mint mondjuk a bukta esetében. Ott sokkal vastagabb a tészta.
Elneveztem "lekváros kelt levélnek ". Vettem a múltkor egy csomag sütésálló barack lekvárt és mindenképpen ki szerettem volna próbálni, hogy valóban sütésálló-e. És láss csodát valóban nem folyt ki a tésztából a lekvár. Finom lett...

Hozzávalók a tésztához: 
300 gr sima fehér liszt
80 gr vaj, vagy margarin
1 db egész tojás
2 csipetnyi só
25 gr friss élesztő
200 gr tej


Töltelék: 100 gr sütésálló sárgabarack lekvár

Elkészítése:

- A lisztet a vajjal, sóval jól eldolgoztam
- A tejet a cukorral és az élesztővel összekevertem, állni hagytam még feljött az élesztő
- A liszthez hozzákevertem az élesztős tejet
- Összegyúrtam, és 5 percig dagasztottam
- Hagytam fél órát állni, kelni meleg helyen
- Kinyújtottam kb 5 mm vastagságúra, és felkockáztam kb 7x7 cm-es darabokra
- Mindegyik közepére ráhelyeztem a lekvárt és feltekertem. Két végét lezártam, lenyomkodtam.
- Sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem. Megkentem a tetejét tejföllel, és ismét hagytam állni, hogy ismét megkeljen (kb 20 percig)
- Előmelegített 200 fokos sütőben 10 percig sütöttem, majd még további 20 percig 170 fokon
- Porcukorral szórtam meg a végén.

Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !


Megjegyzések

Népszerű receptek