Egyszerű falusi magyaros burgonya leves

Egyszerű falusi magyaros burgonya leves


Igaz, hogy tombol a nyár, de az igazi új burgonyából elkészített forró burgonya leves sohasem rossz.
Valahol olvastam, hogy Afrikában a nagy hőség ellen forró tea fogyasztásával védekeznek.
Amikor megeszed nagyon meleg, de a fogyasztás után hűsítő érzés kerít hatalmába.
Volt egy ismerősöm, aki egy fémolvasztó kohóban dolgozott, ahol nagyon-nagyon meleg van, és ott is kötelezően forró levest kellett enniük. Tehát amikor hőség van akkor is forró étellel, vagy itallal lehet enyhíteni a kellemetlen meleget.
Tehát ez a "tudományos" magyarázat. De az igazság az, hogy én nagyon szeretem a hagyományos krumpli levest tejföllel. Íme....


Hozzávalók:
6 db közepes méretű burgonya
1 db sárgarépa
1 fej kisebb vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 ek étolaj
1/5 tk őrölt kömény mag
1/5 tk őrölt fekete bors
1 tk só
2 tk piros őrölt paprika, kevés chilli paprika
1 ek liszt
1 kisebb csokor petrezselyem levél
500 ml víz

Elkészítése:
- Az olajon a hagymákat megdinszteltem
- Az őrölt piros paprikát rátettem, de előtte levettem a lángról
- Rátettem a burgonyát és a sárgarépát
- Felöntöttem vízzel
- Megfőztem a zöldségeket
- Az apróra vágott petrezselymet és a fűszereket is hozzáadtam
- A lisztből és vízből készült habarással behabartam
- Még 5 percig lassú tűzön főztem
- A végén tejföllel tálaltam


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !




Megjegyzések

Népszerű receptek