Hogyan készül a fokhagymás burgonya Tócsni?

Egy újabb klasszikus, a fokhagymás burgonya  Tócsni.

A burgonya  egyik legfontosabb, legalapvetőbb hétköznapi élelmiszerünk. A legnagyobb szénhidrát forrás amely keményítő. Tartalmaz triptofán aminosavat is. A triptofán aminosav az egy természetes antidepresszáns. Valamint magas a C-vitamin tartalma is. Igaz, hogy hő hatására némiképp lebomlik, de azért marad benne bőven a hőkezelés után is. Sok B-1 és B-2 vitamin is van benne. Magas Kálium tartalma miatt szabályozhatja a vérnyomást. Rostokban gazdag és alacsony a kalória tartalma. Viszont nagyon jól lakunk tőle. Ha főzve fogyasztjuk akkor kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetünkbe. Ha zsiradékban sütjük akkor több kalória jut a szervezetünkbe. De néha lehet bűnözni is :-). Mert mindent lehet enni, csak mértékkel. Például, ha sütve fogyasztjuk, akkor érdemes valamilyen zöld salátával elkészíteni. Hát valamilyen fehérjével, pl. húsfélékkel  már nem a legideálisabb. 
A tócsni egy kissé hasonlít a svájci rösztire.
Tócsnit sokan csinálunk sokféleképpen, Ez tény. Gyakran készítem, ha valami gyors ételt szeretnék köretnek, vagy saláta mellé. De magában nasi-ként is nagyon jó tejföllel. Nagyon tápláló. Igaz, hogy én általában olajban sütöm, de ugyan úgy lehet tepsiben sütni. Én azért szeretem az olajos variációt, mert kívül ropogós és belül pedig puha lesz. Valamint gyorsabban elkészül. És az illata pedig fenomenális. Próbáltam már serpenyőbe is. Úgy sem rossz. Elkészítése nagyon egyszerű, és igazán gyors. Laktató étel.





Hozzávalók:

Nagyon egyszerű: itt én 3 db burgonya, és három kanál liszt mennyiséget használtam.
9 db jött ki belőle.

Ahány szem burgonya annyi púpos kanál liszt ez az alap recept.
2 gerezd reszelt fokhagyma
1/2 tk só
1/4 tk őrölt bors
egy pici vegeta, metélő hagyma, petrezselyem levél
étolaj a sütéshez

Elkészítés:

A burgonyákat nagy lyukú reszelőn lereszeltem. A fokhagymát kis lyukú reszelőn reszeltem.



A burgonyát a hagymát, a többi hozzávalót kézzel összegyúrtam.
Kanállal gombóc alakúra formázom, és amikor beletettem forró olajba akkor elnyomkodtam laposra, hogy a belseje is át tudjon könnyedén sülni. Amikor megsült akkor egy papír szalvétára teszem, hogy a felesleges olajat felszívja.


Mindkét oldalukat szép pirosra sütöttem.



Tálalás: tejföllel és metélő hagymával



Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetit !
Mahlzeit !












Megjegyzések

Népszerű receptek