Hagymás-szegfűborsos-majoránnás sertés rostélyos/laktató

Hagymás -szegfűborsos-majoránnás sertés rostélyos 2 főre


Ez az étel egy igazi klasszikus. Habár az igazi jó rostélyos az marha húsból készül. De nekem most nem volt itthon marha hús. Szeretem ezt az étel mert nyeli a fűszereket. Sok só helyett inkább sokféle fűszert használok. És tényleg laktató. És ne is beszéljünk a majoránna áldásos hatásairól, a  növény étvágygerjesztő, szélhajtó, gyomorerősítő, nyugtató hatású fűszer és gyógynövény. Magas vérnyomás esetén körültekintően kell használni.
A szegfűbors kellemes, erősen aromás, illatos fűszer  a népi gyógyászat elismert növénye. Fájdalomcsillapító, és ízületi betegségek esetén is hasznos. Kolombus Kristóf fedezte fel a Karib- szigeteken. Borsot keresett és helyette ezt találta meg.

Hozzávalók :

4 szelet sertés hús cca. 2 cm vastag
1 fej közepes vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 tk majoránna
10 szem szegfűbors
1/2 tk őrölt bors
só ízlés szerint
1/4 tk  chilli paprika
1 kanál sertés zsír
2 kanál liszt
víz a felöntéshez


Elkészítés:

A megsózott hússzeleteket lisztbe forgatom


Majd a zsíron mindkét oldalukat barnásra pirítom.


A maradék zsiradékon a hagymákat megdinsztelem.
Ez adja majd a szaftot.


A szegfűborsokat a sütő edény aljára helyeztem. Erre rátettem a hagymát, majd a húst.
Megszórtam majoránnával és chillivel meg egy pici liszttel és 2 dl vízzel felöntöttem. Majd előmelegített 180 fokos sütőbe 45 percig sütöttem fedő alatt.


Tálalás :


Curry-s -metélőhagymás rizzsel tálaltam.


Jó étvágyat !
Bon Apetit !
Mahlzeit !







Megjegyzések

Népszerű receptek