Fekete erdő torta a klasszikus ahogy én készítem

Fekete erdő torta recept

Ezt a tortát már nagyon régen nem sütöttem, és arra gondoltam, hogy mi lenne, ha megörökíteném ebben a blogban. Hát itt az eredmény. Felhasználtam 700 ml habtejszínt és nem maradt a díszítésre belőle. De ettől függetlenül a vendégeim nagyon szerették. Ez egy klasszikus német torta. Nagyon sokan jól csinálják. Én ezt tudtam kihozni belőle. Én is elégedett vagyok. Egy igazi könnyű, és nem hizlaló édesség. Nagyon kevés nádcukor van benne.



Hozzávalók :
Itt a mennyiségeket kanál mértékben adom meg. Egy evő kanál = 1 púpos evőkanál


6 db tojás
6 ek nádcukor
6 ek liszt
3 ek kakaó por
1/2 sütőpor
1 dl olaj

1 ek rum és 1/2  vanília aroma
3 kanál barack lekvár és 3 ek forró víz

1 üveg meggy befőtt(téli viszonylatban)

1 cs. vaníliás pudingpor
8 dl habtejszín
2 cs vaníliás cukor a habtejszínbe plusz 1 ek porcukor

Elkészítés:

A 6 db tojást szétválasztom. A fehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verem.
A cukorral a tojások sárgáját szintén habbá verem.
A kettőt össze öntöm és belekeverem a  lisztet, a kakaóport, sütőport és a végén az olajat.
Egy kibélelt torta formába öntöm, és előmelegített sütőben 170 fokon 25-30 perc alatt készre sütöm.

Meggy töltelék készítése :
Az üveg meggy levét egy edénybe szűröm. Összekeverem egy csomag pudingporral. És megfőzöm. Áttetszőnek kell lennie amikor kész.
A végén beleteszem a rum és vanília aromákat. Hagyom kihűlni.

Időközben a torta alap elkészült. Megvártam még kihűlt, és 3 részre felvágtam.
Meglocsoltam a tésztát a baracklekvár és a forró víz keverékével.

A már a habtejszínt is elkészítettem.

Ráhelyeztem a sütőformát a torta tálcára. Az aljára tettem az első torta lapot.
Majd az összes meggy tölteléket ráhelyeztem, majd egy sor tejszínhab következett.



Utána egy sor tejszínhabot is ráhelyeztem.


Majd ismét következett egy torta lap amit meglocsoltam már a baracklekváros vízzel.
Ez után ismét egy torta lap következik, és a végén ismét tejszín.
Amikor ez kész van akkor kívül bekenem tejszínhabbal.
Az előzőleg félretett kb 20 szem meggyel díszítettem és csokoládét reszeltem a tetejére.



Tálalás:


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetit !
Mahlzeit !



Megjegyzések

Népszerű receptek