Sütés nélküli cseresznye torta gazdagon

Sütés nélküli cseresznye torta gazdagon 

 &

Amikor van a kertben egy hatalmas cseresznye fa az a legjobb megoldás arra, hogy friss gyümölcsből készíthessünk finom süteményeket, édességeket. Sajnos ez a mai világban csak szinte falun lehetséges, vagy tanyán, vagy valahol a városok szélén. Amikor én gyerek voltam szinte minden fajta gyümölcsöt még a fáról megkaptunk, ehettünk. Ezek az idők már elmúltak, de nagyon jó lenne, ha ez a tendencia ismét visszajönne. Ha tudatosabban táplálkoznánk....
Érdekes dolog, hogy amikor én Angliában éltem(2010-2011) azt tapasztaltam, hogy aki falun él az büszke volt rá. Abban  az időben ez Magyarországon ciki volt. Pedig a falvakban az egészséges táplálkozásra,- lehetőleg bio-  sokkal nagyobb esélyünk van. Mivel " amit eszel az leszel ". Ez egy örök keleti mondás.
Nos, de akkor térjünk is rá miként készült el a sütés nélküli cseresznye torta.


Hozzávalók : tortalaphoz

500 gr darált keksz
200 gr vaj
2 ek kakaó por
2 ek porcukor
4 ek kókuszreszelék a meghintéshez
1/2 ek kanál rum aroma
2 cs vaníliás cukor
1 ek barack lekvár
2 ek tejföl

A töltelékhez:
400 gr kimagozott cseresznye
1 cs vanília puding
1 cs vaníliás cukor
2 ek cukor
1/2 tk  őrölt cardamom
1 tk őrölt fahéj
1/2 citrom leve és reszelt héja
valamint víz és kevés  szörp keveréke- ha van.

A tetejére: 
200 ml tejszínhab és egy cs vaníliás cukor és 13 db egész cseresznye a díszítéshez 

Tipp: A tölteléket készítem el előbb, hogy legyen ideje kihűlni


 Elkészítése:  

- A kimagozott cseresznyét egy lábasba felteszem melegedni a szörpös vízzel.
- A pudingport a cukorral és kevés vízzel elkeverem.
- Amikor felforrt a víz azonnal belekeverem a pudingport. Csak addig főzöm amíg a puding sűrűre fő. Félreteszem hűlni amíg langyos nem lesz.
- Majd belekeverem a cardamom-ot és a fahéjat
- A torta alapnál leírt hozzávalókat összedolgozom. A kekszet és a vajat előtte homogénné dolgozom.
- Az torta formát ráhelyezem a kínáló tálcára. Belenyomkodom a keksz alapot. Beteszem a hűtőbe hűlni.
- Amikor a cseresznye már csak langyos akkor a torta alapra öntöm, de előtte rászórom a fele kókuszreszeléket.
- A tejszínhabot felvertem a vaníliás cukorral, és a kókuszreszelék másik felét rászórom  a cseresznye tetejére, és a végén a tejszínhabot is ráhalmozom, és elkenem.
- Majd feldíszítem az egész cseresznyékkel, és egy kevés csoki reszelékkel.


Tipp: A kókuszreszelék egyrészt finom ízt ad a tortának, másrészt a felesleges nedvességet felszívja.

Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !


.

Megjegyzések

Népszerű receptek