Itt a főzőtök szezon, magyaros tökfőzelék ezerrel !!!

Magyaros tökfőzelék
Itt a főzőtök szezon,és akkor  tökfőzelék ezerrel.  Amikor megláttam a gyönyörű, zsenge főzőtököt a piacon azonnal megvettem. Ezt akarok ma enni szólalt meg a belső hang. Egész évben lehet fagyasztott tököt kapni, de az valahogy nem hozott lázba. A tavasz és a nyár ízei azok amelyek  verhetetlenek szépségben ízben, és egészségben. Ezekből lehet igazi magyaros ételeket készíteni. Sok országban nem ismerik a mi magyar " főzelék-gyárunkat." Pedig nagyon is egészséges.
A mai napon nem szándékoztunk húst enni, ezért a megmaradt kenyérből zsemlegombócot készítettem, és az volt a feltét. Egy igazi magyar-osztrák eledel lett belőle. A párom nagy Knödel rajongó és most már tökfőzelék rajongó is, én pedig tökfőzelék és Knödel rajongó. Szépen beosztjuk...  :-)


Hozzávalók: 
1 db közepes méretű főzőtök
1 csokor kapor (friss a kertből, ha lehet, de szárított is megfelel)
1 csapott tk só
1/2 vörös hagyma, 1 gerezd fokhagyma, 2 db újhagyma
cirka 500 víz
4 ek étolaj
1 ek alma ecet
2 ek tejföl
1 ek liszt
2 tk őrölt piros paprika


Elkészítése: 
- A tököt meghámozom, kiszedem a magokat, és nagy lyukú reszelőn lereszelem
- Megsózom egy picit, majd állni hagyom 5 percig 
- Kinyomkodom a levét és belehelyezem a lereszelt  tököt a lábosba
- A feldarabolt kaporral együtt felteszem a vízben főni
- A friss tök hamar megfő, forralástól számított 10 percen belül már be is rántom
- A rántást a hagymákkal és olajjal, liszttel,  paprikával készítettem el
A megfőtt tököt besűrítettem a rántással
- Amikor sűrű lett  akkor hozzáadtam az ecetet, és a tejfölt


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !









Megjegyzések

Népszerű receptek