Hagyományos falusi tejfölös uborka saláta recept

Hagyományos falusi tejfölös  uborka saláta recept


 Amikor itt van végre az igazi uborka szezon nem probléma finom  uborka salátát készíteni, ahogy nagyanyáin tették. Az amit manapság kifogásolok, hogy a tejföl és az ecet "összeveszik".
Emiatt egy kissé "habos" lesz nekem mindig. Bár a fiam azt mondja ez a kis esztétikai eltérés nem oszt nem szoroz a finomságán. Újabban nem csavarom ki az uborka levét,- bár az alap recept megkívánná - mert sok-sok értékes ásványi  anyag van benne, ami fontos a szervezet számára. Szénhidrát tartalma( 10 kcal= 42 Kj) nagyon kevés. Tehát diéta, vagy fogyókúra idején is áldásos. Tartalmazza a B-vitaminok minden tagját, és C-vitamint is. Nagy Kálium tartalma miatt vízhajtó hatású. Reumatikus bántalmak esetén is hatásos lehet. Vas, Magnézium, Foszfor, Cink, Folsav is van benne.
Tehát érdemes uborkát enni valami mellé, vagy csak úgy magában.


Hozzávalók és elkészítése:

5-6 db közepes méretű saláta uborka
1-2 gerezd reszelt fokhagyma
1/2 tk só
1/2 tk cukor
2 ek alma ecet
2-3 ek tejföl

- Az uborkákat megmostam, meghámoztam, és reszelőn karikára reszeltem
- Megsóztam
- Állni hagytam 10 percig
- Hozzáadtam a cukrot és az ecetet
- Összekevertem a tejföllel, majd megszórtam piros paprikával
- Betettem a hűtőbe letakarva hűlni


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !






Megjegyzések

Népszerű receptek