Kapros kovászos uborka

Kapros kovászos uborka
Gyerekkoromban nagyon sokszor ettem kovászos uborkát kacsa zsíros kenyérrel. Azóta is imádom.
Nyáron amikor semmit nem kívánunk enni mindig jól esik egy finom jól behűtött, hűsítő kovászos uborka. De lángos mellé, vagy bármilyen hús mellé is nagyon finom. Ez a fajta kis szőrös uborka felel meg hozzá.
Én most egy literes üveggel készítettem csak 5-6 db uborkából.
Az uborkáknak a végét levágtam, hogy ne legyen keserű, valamint a közepét is megvágtam, hogy jól át tudja járni a sós, kenyeres lé. Kenyeret egy negyed szeletet tettem hozzá, és 1 tk sót. Vizet annyit, hogy ellepje. Letakarva egy kis tányérral napon érlelem. Jah és majd elfelejtettem mondani, hogy az üveg aljára friss kaprot helyeztem.
Cirka 5 nap alatt elkészül, de fontos, hogy amíg nem forr fel addig napos helyen legyen.


Kellemes kísérletezést, és jó étvágyat kívánok !

Megjegyzések

Népszerű receptek