Hamis töltött káposzta csőben sütve

Hamis töltött káposzta fantáziából csőben sütve



Szeretem azokat az ételeket amelyek nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthetőek és nem sok munkát igényelnek, de még is finomak.
Nagyon kis fincsi egy tál étel lett ebből a véletlenből. Még magam is meglepődtem milyen egyszerű és nagyszerű könnyű nyári ebéd lett belőle.
Már nem akartam a maradék nyári káposztát salátának elkészíteni, de a " Ne dobj ki semmit " elv szerint muszáj volt valamit kezdeni vele. A hús amit készítettem éppen egy másik receptből maradt meg. Tehát a két "nyers maradékot" házasítottam némi fantáziával. Meglepően jó eredmény született.
Máskor is fogok készíteni ilyen fincsi nyári "hamis töltött káposztát "
A savanyúságát balzsam ecettel oldottam meg. Mondanom sem kell, hogy máskor is így fogom megoldani a savanyú káposzta hiányát esetlegesen.

Tehát akkor nézzük a hozzávalókat és az elkészítés módját.

Hozzávalók: 2 adag

300 gr sertés darált hús
Fél kisebb fej nyári , friss káposzta
4 ek rizs
1 db tojás
1 ek zsír, vagy 3 ek étolaj
1 darab kisebb vöröshagyma apróra vágva, és 2 gerezd fokhagyma lereszelve
1 tk só, 1/4 tk  bors, 1/4 tk őrölt kömény mag, 2 tk piros paprika és 1 tk a húshoz, 
1 púpos evőkanál darabolt friss kapor
1 ek liszt
víz a felöntéshez
2 ek balzsam ecet

200 fokos sütőben sütve, 1,5 órán át



 Elkészítése:
 Vettem egy cső alakú sütő edényt
- A húst , a tojást, a fűszereket, a sót, a hagymákat, egy kis piros paprikát,  a rizst jól eldolgoztam.
- A káposztát vékony szeletekre vágtam
- Az összevágott kaprot is hozzáadtam a masszához.
- A káposzta felét leterítettem az edény aljára
- Csak úgy rászórtam az egy kanál lisztet és 1 tk piros paprikát és az olvasztott zsírt a káposztára
- A húsból gombócokat formáltam és egymás mellé helyeztem a káposzta tetejére.
- A maradék káposztával befedtem a húst
- Felöntöttem vízzel, hogy majdnem ellepte és hozzáadtam a balzsamecettel.
- Lefedtem alufóliával és 1,5 órára sütőbe helyeztem.




Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !




Megjegyzések

Népszerű receptek