Hogyan hajtattam ki a zöldborsó csírát ?

Hogyan készítettem el a zöldborsó csírát ?

A zöldborsó csírának jelentős a vas tartalma. Segíthet természetes módon az inzulin és a koleszterin szabályozásban. A vérnyomást is jól szabályozhatja. Rákos sejtek ellen dolgozik. Megelőzheti azok kialakulását. Egyszóval nagyon előnyös a fogyasztása.


Ma olvastam egy cikket arról, hogy akár veszélyes is lehet a csíra fogyasztás. Igen egyetértek ezzel. De csak akkor lehet veszélyes, ha boltban vesszük. Mert nem tudjuk, hogy hogyan készült, és milyen beavatást kapott. Milyen baktériumok telepedtek meg rajta.  Ezt a dolgot úgy tudom kiküszöbölni, ha otthon készítem a csírát. Végre megjött a várva várt napsütés. És így már minden akadály elhárult attól, hogy finom egészséges csírákat hajtassunk. Én a zöldborsó csírával kezdtem. Mivel a kertben is vetett a férjem így kapóra jött, hogy csíráztassak is. Fontos, hogy bio vetőmagot használjunk.

A csíráztatás kellékei:
 1 l- es dunsztos üveg
 1 gézlap ami befedi az üveg száját,
 1 db gumi amivel ráfogatom a gézlapot
2 marék zöldborsó mag és tiszta víz
                                         
A menete :

1. A zöldborsó magot megmossuk, és 24 órára ázni hagyjuk. A vizet többször lecseréljük.
2. Beletesszük a megmosott magokat a dunsztos üvegbe, amit elfektetünk. A tetejét befedjük gézzel.
Kettő napig sötétebb helyen tároljuk. A magokat naponta 3x mossuk meg, és tegyük vissza az üvegbe.
3. A harmadik naptól ugyan úgy naponta 3x megmossuk, de már a napfényes területre helyezzük.
4. Ha szerencsénk van akkor a 4.-5. napon fogyaszthatjuk is.

Mindig mossuk meg. Nem árt, ha egy picit hőkezeljük.

Tipp: pl. pároljuk meg egy picit, hogy az esetleges baktériumok elpusztuljanak.

Kellemes kísérletezést kívánok !


                                      




Megjegyzések

Népszerű receptek