A cékla saláta amely segít a szabad gyök fogásban/rote Bete

A cékla saláta amely segít a szabad gyök fogásban/rote Bete


A cékla az egyik legolcsóbb és legegészségesebb hazai téli zöldségünk.
Igaz nagyon jó áron lehet kapni az áruházakban. De.... És a lényeg a de szócskán van.
Ami házi az mindig jobb és minid egészségesebb. Ezt szerintem nem lehet elvitatni. Korábban én is vásároltam. De amióta rájöttem, hogy  a kuktában 15-20 perc alatt megfő. Azóta itthon készítem el. Addig amíg a hús sül elkészítem a salátát. Persze jobb, ha egy-két napot áll a saláta lében. De frissen is nagyon finom.
Minden piros vagy lila színű zöldség nagyon egészséges. Így a cékla különösen.

Végy 4-5 darab közepes méretű megmosott céklát. Főzd meg kuktában, de ha van időd akkor sima fazékban. Amikor megfőtt és kihűlt akkor hámozd meg, és vágd fel tetszés szerinti karikákra, vagy kockákra stb. 
A céklalé: 500 ml víz , 3 ek cukor , egy kevés só, egész köménymag(1 tk) ízlés szerint, ecet ízlés(kb 2-3 ek) szerint.
A feldarabolt céklát helyezd bele, keverd össze, és már kész is van.



Jó étvágyat !
Bon Apetit !
Mahlzeit !


Megjegyzések

Népszerű receptek