Hogyan készül a rántott sertés karaj szezámmagosan?Wiener Schnitzel?

Hogyan készül a rántott sertés karaj szezámmagosan ?

A neve lehetne Wiener Schnitzel is ? Igaz,  az igazi Wiener Schnitzel az borjú húsból készül. Magyarán bécsi szelet. A borjú húsból készült rántott hús az egészen más. Azt gondolom, hogy sokan háziasszonyok szívesen készítjük sertésből, pulykából, vagy csirkéből. Sok évig vendéglátós voltam és megannyi szeletet elkészítettem. Sok gyakorlás árán ma már csukott szemmel is megsütöm a legjobb rántott húst. Kérem ezt ne vegye nagyképűségnek, de így van. :-) Specialitásom.  Amikor még nagyon nagyon elfoglalt voltam és a gyerekeknek gyorsan kellett valami ebédet csinálni gyakran rántott hús volt. Mert ez is egy nagyon gyorsan elkészíthető meleg finomság. És minden gyerek szereti.( A 2 éves kin unokám is imádja. Amikor fasírtot készítettem akkor azt mondta:" Jaja(görögül mama) másik husit kérek". ) Vásároltam húst, és leszeleteltem ki kloffoltam és egyenként kis zacskókba raktam őket. És mindig annyit vettem csak elő amennyire éhesek voltunk :-). Amíg előkészítettem a hozzávalókat addig a meleg vízben kiengedtek a húsok és már süthettem is.

Hozzávalók: 4 adag

8 szelet sertés karaj kicsontozott
2 db tojás
Tejföl 1 ek és tej a tojásba
300 ml zsemlemorzsa 
2 ek szezámmag a zsemlemorzsába keverve
150 ml liszt
só ízlés szerint



A megmosott, megsózott karaj szeleteket először lisztbe, majd tojásba és a zsemlemorzsába forgatjuk.
Forró olajba sütjük fedő alatt az egyik oldalát.
Majd megforgatjuk és másik oldalát már fedő nélkül sütjük. Vigyázva ara, hogy nem túl gyorsan, mert akkor megég, és a hús nyers marad.
Igaz kell némi gyakorlat ahhoz, hogy igazán jó rántott húst csináljunk. De aki olvasod ezeket a sorokat,  menni fog abban biztos vagyok.

Tálalás: salátával


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetit !
Mahlzeit !

Megjegyzések

Népszerű receptek