Hogyan készül a mákos núdli ? Hagyományos étel recept

Hogyan készül a mákos núdli ?

Gyorsfagyasztott núdlit tudunk venni a boltokban. Lehet, hogy gyors megoldásnak jó, de az igazi ízeket az otthon készített núdli tudja kölcsönözni. Mindig eszembe jutnak a régi idők, amikor gyerekek voltunk, hogy mennyire szerettük ezt az egyszerű magyar finomságot. Egy jó kis magyaros leves mellé második fogásnak igazán kiváló. Vagy csak úgy. Én akkor szeretem, ha "tocsog" a mákban. A mák is egy nagyon egészséges  növényünk. Természetes antidepresszáns. Nyugtatja az idegeket. És nem mellesleg finom.


Hozzávalók: 2 adag
3 db közepes nagyságú burgonya
1 db tojás
3 marék liszt

Elkészítése:

1. A burgonyát sós vízben megfőzöm.
2. Még forrón burgonya nyomóval áttöröm
3. Hagyom kihűlni
4. A kihűlt burgonyához hozzáadom az egész tojást és a lisztet.
(Egy nem túl kemény, és nem túl laza tésztát kell kapjunk.)
5. Meglisztezett gyúródeszkán egy cipót készítek belőle.
6. kb 1 cm vastagságúra kinyújtom
7. Feldarabolom pizzavágóval kb. 15 mm vastagra, majd 2 cm hosszúságúra


8. Majd a két tenyerem között megsodrom minden egyes darabot


9. Lobogó sós, olajos vízben kifőzöm. Amikor feljön a víz tetejére az összes akkor kész van.
Nagyon hideg vízbe öblítem le a núdlit. Majd lecsöpögtetem a víztől.
10. 50 gr vajat megforrósítok, egy csipetnyi sóval és beleforgatom a núdlit. Egy percig melegítem.

Tányérra szedem és ráhalmozom a porcukros darált  mákot.


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetit !
Mahlzeit !











Megjegyzések

Népszerű receptek