Tagliatelle con Tonno /Tonhalas paradicsomos pánt tészta

Tagliatelle con Tonno / Tonhalas paradicsomos pánt tészta

Ez az étel olyan mint a spagetti szósz, csak a darált hús helyett Tonhal került belé.
Nagyon finom, és könnyű étel. Mindig is szerettem kísérletezni, és most úgy alakult, hogy ezt is kipróbáltam. Walter aki félig olasz, rögtön mondta is, hogy ez  " Tagliatelle con Tonno " :-)



 Hozzávalók 2 adaghoz :

1 doboz Tonhal konzerv
2 kis doboz sűrített paradicsom
1 nagyobb paradicsom nyersen leturmixolva
1 közepes méretű vöröshagyma apróra vágva
2 gerezd fokhagyma
3 ek olíva olaj
1 tk só
kevés bors
1 tk cukor
1/2 tk oregano, vagy ha van friss az még jobb
1/4 tk olasz fűszerkeverék
150 ml vízben feloldott 1 tk étkezési keméynítő
500 gr pánt tészta
50 gr Parmesan ami éppen hiányzik a képről,  de ez kell hozzá... :-)


Elkészítése :

1. A tésztát megfőzöm forró lobogó sós vízbe. A víz legyen sós mint a tenger. Ha elkészült egy kevés olajjal összekevertem, és meleg helyen tartottam.
Tipp: Az olajjal azért kevertem össze, hogy ne ragadjon össze amíg elkészítem a szószt.

 A szósz elkészítése :

2. A hagymákat az olajban egy kicsit megpirítottam.
3. Majd 150 ml vizet hozzáadtam, és cirka 5 percig főztem a hagymát.
Tipp:  Azért főzöm meg a hagymát előre mert együtt a halat a paradicsommal nem kell sokáig főzni.
Így a szósz homogén állagot kap.
4. Hozzáadtam a paradicsomot és a paradicsom konzervet és a cukrot.
Ezt a keveréket pár percig főztem, majd hozzáadtam a tonhalat is.
5. Amikor már minden együtt fő akkor a fűszereket is hozzáadtam, majd hozzáadtam a fűszereket a legvégén. Nem kell a tonhallal együtt sem sokáig főzni, mert a tonhal is főtt állapotú.
Tipp: A fűszereket legjobb a végén hozzáadni, mert akkor markánsabb lesz az íze.
A végén parmezán sajttal beszórni.



Lehet tálalni úgy mint a spagettit, de én nagyon szeretem összegőzölni pár percig.
Jobban átveszi a tészta az ízeket.


Jó étvágyat !
Bon Apetito !
Mahlzeit !



Megjegyzések

Népszerű receptek