Tudtad, hogy a rizs sütőben készítve a legjobb ? Párolt rizs/köret


Párolt rizs sütőben készítve metélő hagymával ízesítve

Tipp:
Azért érdemes a rizst sütőben elkészíteni, mert nem kell tartani attól, hogy leég, vagy túl gyorsan fő.

 Én már hosszú évek óta, ha tehetem mindig sütőben készítem a párolt rizst, akkor lesz igazán pörgős, és nem ragadós. A rizs az emberiség cirka 50 %-nak a tápláléka. Esszenciális aminsav tartalma meghatározó. A fehér főtt rizs 100 gr/100 kalória. Glikémiás indexe alacsony, amely a cukor háztartás szempontjából nagyon jó. Gluténmentes emiatt a lisztérzékenyek számára is szuper eledel.
Valahol egyszer olvastam, hogy a rizs az egyetlen olyan növény amelyben kiegyenlítetten van jelen a Jin és Jang energia, és mostanra meg is találtam. Erről  a harmonet.hu oldalon olvasható bővebben. A hőkezelés hatására még jobban érvényesül.
A rizsből készült édes vagy sós ételek képesek feldobni az ember napját. Mindig emlékszem még azokra a gyerekkori ízélményekre amikor a tejberizst finom kakaóporral, vagy cukrozott fahéjjal szórtuk meg. A rizsről ódákat tudnék zengeni. Mindig mondom magamról,  hogy én jó kínai lennék, mert imádom a riszt mindenféle formában.
Olvastam a harmonet.hu oldalon, hogy létezik egy fajta rizs diéta. Érdemes rákeresni a google-ban.
Én is ki fogom próbálni, mert az ott leírtakat nagyon jónak tartom.
Jó kísérletezést kívánok !


Elkészítése nagyon egyszerű
- Veszek egy poharat, kimérem a rizst.
- Kevés étolajon, vagy zsíron egy  nagyon kicsit megpirítom a megmosott, víztől lecsepegtetett rizst
- Majd felöntöm annyi vízzel ami a rizs másfélszerese.( Pl: 200 ml rizs és 300 ml víz)
- Felforralom, megsózom, ízesítem
- Ha felforrt, akkor már az előmelegített sütőbe tolom
- 10-12 perc alatt fedő alatt készre "sütöm"












Megjegyzések

Népszerű receptek