Képviselőfánk más néven égetett tészta

Képviselőfánk más néven égetett tészta

Ebben a receptben elsősorban az égetett tészta alap receptjét, és az elkészítés módját írom le. 
Egyébként a tölteléket pedig a Dr Oetker féle krémes krémporral készítettem, és egy kész tejszínhabot használtam. Ez a "sütés" inkább az égetett tészta miatt készült.
Nem túl gyakran készítek, és most így sikerült.


Hozzávalók: kb 20 db-hoz 
200 gr sima fehér liszt
200 ml víz
2 tk kristály cukor 80 g vaj és 50 g zsír
1 csipetnyi só
6 db egész tojás amely szoba hőmérsékletű előre feltörve 1 db plusz 3 db


1 db fazék, amelyben nem ég oda a tészta, például tejforraló kis fazék





A nevében is benne van  hogy égetett tészta. Azért hívjuk így, mert amikor a  vízbe belekeverjük a lisztet akkor abból nagyon gyorsan egy sűrű massza lesz, már nincs alatta folyadék és a liszt elkezd sisteregni. Ha ezt hallod akkor jó lesz a tészta.
Elkészítése: 
1. lépés: A sütőt bekapcsoltam, mert 200 fokos sütőre volt szükség.
2. lépés : A vizet a cukrot, sót, a zsiradékot beletettem egy egy kis fazékba. Felforraltam, lobogásig.
3. lépés : Az összes lisztet egyszerre, folyamatos kevergetés mellet belefőztem. Addig kell főzni amíg szinte egy gombócban van az egész, és hallani lehet a sistergést. Ekkor levettem a tűzről.
Tipp: nagyon fontos, hogy gyorsan dolgozzunk. 
4.lépés :Az előre felvert 1 db tojást is gyorsan mixergéppel belekevertem. Hagytam egy kicsit hűlni úgy 5 percig.
5. lépés : A maradék 3 db tojást egyenként közepes mixer fordulattal hozzáadtam.

Tipp: Ha véletlenül a tészta túl híg lenne, akkor nyugodtan adjunk hozzá friss lisztet.
Tipp: Olyannak kell lenni a tésztának, hogy evőkanállal lehessen adagolni, és nem folyik szét.
Előfordulhat, hogy a tojás kissé nagyobb emiatt lehet eltérés az állagot illetően.
Nem kell megijedni. :-) Menni fog.


Amikor kész  a nyers tésztánk akkor két evőkanál (én szeretem ha egy kissé nagyobbak a fánkok , ezért evőkanállal szagatom ki.)segítségével gombóc alakú darabokat rakunk nem túl szorosan egymás mellé. Számítani kell arra, hogy megnőnek.
Ez a mennyiség több mint egy gáztepsi mennyiség.  A maradékot nyugodtan félretehetjük amíg letelik az a 25 -30 perc sütési idő. Majd a maradékkal folytatni a sütést.


Tipp: Fontos, hogy 200 fokos előmelegített sütőben süssük, hogy a tojás gyorsan felfújja a tésztát.
Nem szabad kinyitni 30 percig. És a vízről sem felejtkezzünk meg a sütő aljában.
Amikor kész vannak a fánkok, akkor gyorsan még forró állapotban le kell vágni a "kalapjukat" egy recés késsel.








Vaníliás krémmel töltsük meg, ha kihűltek,
és tegyünk rá tejszínt is. A tetejét vaníliás porcukorral szórjuk meg.

Jó étvágyat !
Bon Apetito !
Mahlzeit !

Megjegyzések

Népszerű receptek