Tejszínes brokkolikrémleves félig főtt brokkolival és burgonyával

Tejszínes brokkolikrémleves félig főtt brokkolival és burgonyával

A múlt héten beszereztünk egy nagyon jó minőségű mixer gépet üveg tartállyal. Jó látni, hogy miként dolgozza fel a zöldségeket, vagy gyümölcsöket pillanatok alatt folyékony halmazállapotúra. Egyrészt ezt szerettem volna kipróbálni a brokkoli esetében, másrészt pedig a  bejegyzésem  "jelentés a tábori konyhából".  Az elképzelést sikeres teljesítés követte. A mixergép mint az őrült 2 perc alatt szép folyós, nagyon jó állagú levest produkált a brokkoliból. Eredetileg nyersen szerettem volna mixelni, de menet közben még is meggondoltam magam. Nagyon érdekel a nyers ételek készítése is, de még nem igazán ástam bele magam. Ellenben az Ayurvédikus konyha azt állítja, hogy szinte minden zöldséget át kell futtatni valamilyen főzési vagy sütési eljáráson, mivel akkor hozzák ki az ételek magukból a gyógyító erőket. Mert az ételed az egyben az orvosságod is, mondják a hindu bölcsek, vagy a Tao elvek.


Hozzávalók: 2 főre
1 db kisebb  brokkoli félig megfőzve és egy darab burgonya
1 gerezd nyers fokhagyma
1 db zöldségkocka
2 ek olíva olaj
3 tk tejszín
1 tk tejföl
1 tk curry por
400 ml víz
2 db főtt tojás a tálaláshoz
3 db boltban kapható kis perec díszítésül

Elkészítése: 
- A brokkolit félig megfőztem a burgonyával
- 1 zöldségleves kockát feloldottam 400 ml vízben, felforraltam
- A fokhagymát lereszeltem
- hozzáadtam a többi hozzávalókat is
- A mixergéppel 2 perc alatt folyékonnyá mixeltem

Tipp: A brokkolit és a burgonyát egy kissé ki kell hűteni mielőbb a mixergépbe helyezzük, majd, ha kész akkor ismét egyszer felforralni és utána tálalni


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !


Megjegyzések

Népszerű receptek