Amikor a" kényszer "szüli a szakácsot "Gyors egytálétel padlizsánnal és tojással

Amikor a "kényszer " szüli a szakácsot.  Gyors egytálétel padlizsánnal és tojással. Elkészítése könnyű. 30 perc.


Nem panaszként mondom, de most nagyon hiányzik a megszokott kis konyha területem. Minden mozdulat már jól begyakorolt. Most itt az új "tábori"  konyhámban mindent át kell értékelnem. Olyan ételeket kell készítenem amely nem igényel konyhai segítő gépeket.
De nagyon tetszik. Mindenben kárpótol az a táj, ahol most élek, és az a megnyugtató tudat, hogy nem kell feladnom a blogom írását.

 Mivel megkedveltem ezt csinálni. Meg kell mondjam őszintén, hogy nem egyszerű. Vannak olyan pillanatok amikor egy egyszerű kis étel kerül be a bejegyzésbe de sokat kell gondolkodjak rajta, hogy mit is írjak mellé. És vajon olvassa-e valaki? Vajon kipróbálta-e már valaki a receptjeimet? Boldog lennék, ha igen. Köszönöm.


 Persze vannak olyan receptek amelyek bejegyzésénél csak dőlnek a szavak és a mondatok. Alig bírom abbahagyni. Szinte vissza kell fognom magamat attól, hogy nehogy untassam a kedves olvasót.
Amikor szívvel lélekkel csinálok valamit mindig boldogság és belső elégedettség ragad el. Azt is olvastam, hogy egy blog amikorra népszerű és ismert lesz egy pár liter víznek le kell folyni a Dunán. Tudom. Ennek ellenére kitartóan írok... írok és írok.
Már annyira belefeledkeztem az írásba, hogy majdnem elfelejtettem a receptem közlését.

Tehát íme a recept: 
- 1 csík füstölt szalonna úgy 2 cm vastag, apró kockákra vágva
- 2 ek olíva olaj
- 1 db padlizsán héjastól kockákra (2x2 cm)vágva
-3 db paradicsom (2x2 cm kockákra vágva.
- 2 gerezd fokhagyma préselve, vagy reszelve
- fél darab fehér paprika, 3 karika zöld erős paprika kockákra vágva
- 1 db nyers burgonya kis reszelőn lereszelve
- 1 tk só, 2 tk curry por
1-200 ml víz
2-3 db tojás keményre főzve

Elkészítés: 
- A szalonnát amelyet apró kockákra vágtam és a főző edénybe  helyeztem
- A szalonnát 1 ek étolajjal megpirítottam. Ebből nyertem a zsiradékot. Hozzáadtam a curry port
Tipp: a curry port érdemes a forró zsiradékon megfuttatni, hogy kijöjjön az aromája.
- Az összes előzőleg megmosott és feldarabolt zöldséget egységesen ráhelyeztem a megsült szalonna darabokra. 
- Hozzáadtam 1 dl vizet, és letakarva puhára pároltam. Később adtam hozzá még egy kis vizet.
Tipp: Azért szükséges a víz, hogy legyen leve miben főni.
De mire kész lesz addigra elpárolog a víz. Érdemes óvatosan szakaszonként adagolni a vizet.

Tipp:   Csak eddig kell párolni amíg a padlizsán meg   fő.

- Amikor kész lett, akkor a külön megfőzött tojással tálaltam


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !




Megjegyzések

Népszerű receptek