Tejberizs őrölt szegfűszeggel, menta virágokkal

Tejberizs őrölt szegfűszeggel, menta virágokkal



Érdekes története van ennek a rizsnek. Ma végre kaptam az egyik boltban őrölt szegfűszeget. Mint szegfűszeg rajongó.
A másik, hogy ma kipróbáltam életem első szusi elkészítését. Természetesen szusi rizsből. Hát ez a fajta rizs nem pergős főtt rizst eredményezett, hanem egy ragadós rizst. Ami tökéletesen megfelel a szusihoz, mert az csak úgy jó. Kicsit soknak találtam a szusihoz a rizst, és gondoltam, hogy akkor csinálok belőle egy jó kis tejberizst is. Az ötlet tökéletesen szuperált. Máskor csak szusi rizsből fogom készíteni a tejberizst is. Éppen virágzik a borsmenta a kertben. Gondoltam szépen feldíszítem vele a rizst. Hát csodák azért vannak. Együtt megkóstoltam, és nagyon finom.

Hozzávalók:  2 adaghoz
1 pohár szusi rizs
1,5 pohár víz
400 ml tej
2 ek gyümölcscukor
2 késhegynyi őrölt szegfűszeg
menta virág és levél

Elkészítése: 
1. A rizst a vízben főzöm meg, szinte készre
2. A tejbe is még főzöm amíg teljesen meg nem puhul. 
3. Hozzáadom a cukrot és a szegfűszeget





Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetit !
Mahlzeit !


Megjegyzések

Népszerű receptek