Sütőtökös-mandulás bögrés torta

Sütőtökös-mandulás bögrés torta
Ennek a tortának az apropója, hogy tegnap sütőtökkel készítettem ebédet( Curry-s pulykahús kockák sütőtökkel, lásd a blogban)
Egy része megmaradt. A múltkor sütöttem  sárgarépa tortát és nagyon ízlett a családnak. Nos ezen felbuzdulva gondoltam azt, hogy kipróbálom egy kicsit más tésztával és sütőtökkel. Az elgondolásom megalapozott volt, mert ismét sikert aratott.
A mandula a marcipán alapja. Olajos magva gazdag E vitaminban. A bőrt bársonyossá teszi.
Tartalmaz fehérjét, egyszeresen telítetlen(olajsav) és többszörösen telítetlen zsírsavakat, olajat, szénhidrátokat, és ásványi sókat.(Kalcium,Kálium, Magnézium, Vas, ).
Csökkenti a rossz koleszterin szintjét. Egyes kutatások szerint véd a rák ellen. A szív is hálás érte. Remek nasi.
Sütőtök tartalmaz rengeteg egészséges elemet. Jól hat a gyulladásos tünetekre, az allergikus köhögésre, csökkenti a tüsszögést,és asztmás rohamokat. Különösen jó ebben a téli vírusokkal teli időszakban. Egyszóval immunerősítő.
A liszt teljes kiőrlésű, mert mi már tudatosan táplálkozunk. Fontos, hogy mi kerül az ételbe. De nem kell azonnal elszaladni a boltba, ha nincs otthon. Mert jó a másik liszt is hozzá.

Étvágygerjesztő fotó ?

&

Hozzávalók


A mérce egy 200 ml-es bögre

400 gr sütőtök kissé megfőzve fahéjas vízben darabolva
1 bögre cukor
1 bögre teljes kiőrlésű tönköly liszt plusz 1 kanál sima fehér liszt
1 bögre darált mandula
Fél bögre tej
2 db tojás
1 cs sütőpor
1 kis marék mazsola
1 kis marék vegyesen darabolt mandula és dió
1 tk. fahéj
1 tk kardamom

Elkészítés:
A tojásokat a cukorral egy keverőgéppel habosra felverem, majd beleöntöm a tejet apránként és a lisztet, majd a mandulát, és a többi hozzávalót.
Amikor kész a kevert tésztánk akkor beleöntöm a torta formába. Előtte az alját sütőpapírral kibéleltem.

Közben nagyon kicsit megfőztem a sütőtököt fahéjas vízben, és ráhelyeztem a tésztára.
Majd megszórtam darabolt mandulával.


160 fokos sütőben légkeveréssel 35 percig sütöttem.
És már kész is van.




Jó étvágyat, Bon Apetit, Mahlzeit








Megjegyzések

Népszerű receptek