Almás-fahéjas linzer torta

Almás-fahéjas linzer torta

Ezt a süteményt azért készítem gyakran, mert elég jól eltartható, és minél tovább tart annál finomabb. De soha nem tart sokáig...
Kedvenc tésztáim egyike.
&


Hozzávalók:
5 db alma cca. 700 gr a töltelékhez
100 gr cukor plusz 2 ek az almába
300 gr liszt a tésztába(a fele lehet teljes kiőrlésű)
200 gr kókusz zsír a tésztába
1 db tojás a tésztába
1-2 kanál tejföl az összeállításhoz
Fél cs. sütőpor, 1 cs. vaníliás cukor a tésztába
20 gr darált dió az alma alá
 1 csipet kardamom az almába
2 tk őrölt fahéj az almába
fél csomag vanília puding az alma sűrítéséhez




A lisztet eldolgozom a zsiradékkal, hozzáadom az cukrot, tojást,  sütőport


Majd kézzel összegyúrom a tejföl segítségével. Félreteszem. Közben elkészítem az alma tölteléket.


Alma töltelék készítése:
Meghámozom az almát, és kis kockákra vágom fel.


Felteszem annyi vízben főni ami ellepi.


Besűrítem a puding porral és hozzákeverem a fahéjat legutoljára.
Hagyom hűlni.


Visszatérek a tésztához. A fél cm vastagra elnyújtom a fele tésztát. Belehelyezem a torta formába. A torta formát kizsírozom lisztezem.


&


A kis henger alakú tésztákat elkészítettem


Alulra elterítem a darált diót. És ráhelyezem a már langyosra hűlt alma tölteléket.


Elterítem az alma tölteléket, és a kis hengerekből rácsokat készítek.

A tetejét megkenem tejföllel, és elő melegített 160 fokos sütőbe teszem.
A tortánk 35-40 perc alatt szépen megsül.


Kész is van



A tetejét megkenem tejföllel, és elő melegített 160 fokos sütőbe teszem.
A tortánk 35-40 perc alatt szépen megsül.
Amikor már langyos akkor megszórom vaníliás porcukorral.

Jó étvágyat, Bon Apetit, Mahlzeit 















Megjegyzések

Népszerű receptek