Zöldségágyon sült szalonna almával és haloumi sajttal

Zöldségágyon sült szalonna almával és haloumi sajttal
Ez a receptem olyan apropóból készült, hogy ilyenkor télen sokkal több vitaminra van szüksége a szervezetünknek. És ilyenkor nem igazán szeretek nagyon zöld friss zöldségeket vásárolni, mert nem igazán bízom az előállításukat illetően. Szívesebben főzök télen a jól bevált közép európai téli zöldségekből valami ehetőt. A káposzta tele van káliummal, ami az első nyomelem amire szüksége van a szervezetünknek a normális működéshez. És egy valódi fogyókúrás zöldség, kevés kalória tartalma mellett a beltartalmi értéke pedig nagyon magas. B vitaminok M, Cink. A 100 gr fehér káposzta 170
mg Káliumot tartalmaz. Kell ennél több ?


Hozzávalók:


300 gr fehér káposzta
1/2 fej vöröshagyma
2 db burgonya
1 db sárgarépa
150 gr szalonna
 só (attól függően milyen sós a szalonna)
olíva olaj 3-4 kanál
Haloumi sajt

Elkészítés:

A zöldségeket felaprítottam, és alulra a burgonyát tettem. Előtte megolajoztam az edény alját. A burgonyát kissé megsóztam. Ráhelyeztem az összes zöldséget, és a legvégén a szalonnát, valamint az almát. A végén meglocsoltam olíva olajjal.
180 fokos sütőben 45-50 percig sütöttem. Az elején alufóliával letakartam. Később levettem.

Kissé rusztikus sikerült, mert közben mást is csináltam, és elfelejtettem a hőfokot vissza venni.
De sebaj, attól az íze jó lett.



Tálalás: Megszórtam a tetejét sajttal.


Jó étvágyat, Bon Apetit, Mahlzeit!










Megjegyzések

Népszerű receptek