Égetett tészta vaníliás krémmel és ( mascarponéval)

Égetett tészta vaníliás krémmel és ( mascarponéval)

Hogy miért nem neveztem el Profiterole-nak? Nagyon egyszerűen, mert ez nem az. De a végeredmény nagyon finom lett. Egyébként Profiterole-nak indult. De amikor kiderült, hogy  a tejszín amit szerettem volna felhasználni nem verődik fel, akkor gyorsan irányt kellett változtatni. Mert amit mi  szeretünk az tejszínnel készül. És egy főzött csoki krémben landolt a megtöltött égetett tészta. Nagyon krémes krémes....

                                                       Majdnem kész....

Hozzávalók: 
Égetett tészta receptje:
2 db egész tojás
12,5 ml víz (Wasser)
100 gr sima liszt
50 gr vaj
1 csipet só

Elkészítése:
A vízben feloldjuk a vajat, beletesszük a sót, és felforraljuk. Amikor felforrt a vajas víz, akkor folyamatos keverés közben hozzáadjuk a lisztet. A hő hatására a liszt egy labda formát fog felvenni. Addig kell főzni, amíg nem válik el az edény aljától. Nem sok idő. Hamar kész.
Kiteszem egy keverőtálba és hagyom kihűlni. Amikor kihűlt, akkor az egyik felvert tojás gyors keverés mellett hozzá adom. Majd amikor már jól eldolgoztam akkor a másik tojást is ugyan úgy belekeverem. Majd addig keverem amíg nem lesz fényes. Kb. 10 perc. 
Sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezem, a kezemmel formázott kis golyókat,egymásól pár centire. Mielőtt kiveszem a sütőből megszúrom fogpiszkálóval,hogy a levegő kijöjjön belőle. Így nem esik össze a tészta. Nekem 10 db jött ki ebből a mennyiségből.

A kész tészta
&
&

Krémek hozzávalói :

250 gr mascarpone
2  evőkanál cukor
300 ml tejszín
2 cs vaníliás cukor
50 gr keserű csoki
 2 db tojás
1 ek rizs liszt
200 ml tej
Pár csepp vanília aroma
2 kanál darált mandula

A fehér krém:
Az egyik tojásból a lisztből és a tejből egy jól elkevert masszát készítek. Azután elkezdem szép lassan főzni. Amikor felforrt akkor még tovább főzöm, hogy még homogénebb legyen és a liszt is jól megfőjön. Félreteszem hűlni,   de gyakran megkeverem, hogy ne legyen a teteje bőrös.
A mascarponét habosra keverem a 2 ek cukorral és vanília aromával.
A mascarponeba keverem a kihűlt főtt krémet. Habosra keverem mixerrel a két anyagot.

A csokis krém:
A tejszínt és a csokit felteszem vízgőz felett megolvadni, felfőzni. A másik tojás sárgáját elkeverem egy pici tejjel, és a csokis tejszínhez keverem. Ez be fogja sűríteni. Majd a végén a felvert tojás fehérjét is a forró csoki krémbe keverem. Ekkor már nem kell sokáig főzni, csak hogy egyet bugyogjon. Beleteszem a darált mandulát is. Hagyom hűlni.

Közben megsült a tésztám. És már ki is hűlt.
A tésztákat ahol lehetséges, annyira megnyitom, hogy fel tudjam tölteni. Én kiskanállal tettem ezt. A kész mascarpone-vanília krémből egy kicsit kivettem, és a csoki szószból hozzá kevertem egy keveset.
Így kétféle tölteléket kaptam.
Belehelyeztem egy tálba és ráöntöttem a csokis krémet.

Jó étvágyat, Bon Apetit, Mahlzeit !














Megjegyzések

Népszerű receptek