Ostoros Kalács? fehér cukormentes

Ostoros Kalács, vagy fonott kakaós kalács fehér cukor nélkül. 


Cukorérzékenyek, diétázók, fogyni vágyók figyelmébe ajánlom. Én sem gondoltam volna, hogy ennyire élvezhető lesz fehér cukor nélkül is. Most készítettem először így, és ez után mindig így fogom készíteni.  :-)


Itt a húsvét, és erre kellett egy főpróbát csinálni :-) Nem minden héten sütök ilyen kalácsot,de most bemutatom ennek a receptjét. Kérem fogadják nagy-nagy  szeretettel.

Előkészületek: 
1. A tepsi kivajazása és lisztezése (30cm x18 cm nagyság)
2. Az élesztő felfuttatása a cukros tejben.


Hozzávalók
 a tésztához:
 550 gr fehér liszt
2 egész tojás
2 púpos ek. nyírfa cukor
30 gr friss élesztő
250 ml langyos tej
3 ek étolaj
csipetnyi só


A kakaós töltelékhez:

4 púpos ek. nyírfa cukor
2 púpos ek. szőlőcukor
5 púpos ek kakópor(holland a legjobb)
200 gr puha vaj(margarin is megfelel)
6 ml stevia tea(nagyon jól édesít)
1 tk fahéj
1 tk vanília aroma


Elkészítése: 

1. A tészta hozzávalókból egy viszonylag lágy, de nem ragadós tésztát gyúrunk. Jól kidolgozzuk, kézzel, géppel amink van. 
2. A gömbölyítés után a tálat lefedjük, és 40 percre nem huzatos helyre 25-27 C fokos hőmérsékleten a duplájára kelesztjük.
3. Amíg kel a tészta, addig a kakaós krémet készítsük el. 
Ekképpen: 
A vajat a cukorral és a többi hozzávalókkal jól kikeverjük robotgéppel. A stevia teát utoljára adom hozzá.
Tipp: Stevia teát stevia levélből érdemes készíteni, de szerintem alkalmas lehet a különféle csepp, vagy por alak is. Nem próbáltam úgy, de el tudom képzelni....
Stevia tea: 1 tk stevia levelet 100 ml vízben főzök addig amíg el nem forrja a 40 ml vizet. Azután leszűröm teaszűrőn.


Nyústás, töltés. sodrás....

1.) A megkelt tésztát 6 db egyenlő részre osztom, gömbölyítem.
2.) Kinyújtom úgy 20x20 cm nagyságúra, de vékonynak kell lennie. Ez látható a fotón is.
3.) A kakós massza 1/6-od részét egy kis cukrász kanállal, vagy késsel, kinek mi van otthon szép egyenletesen rákenem. 
4. Feltekerem, de nem szorosra, épp ahogy adja magát.
5. Csinálom még ugyan ezt 2x.
6.) Amikor 3 db-ot már feltekertem akkor úgy fonom be mint a hajat. A két végét lezárom, és a tepsi egyik oldalába helyezem.
7.) Ugyanezt az eljárást követem a másik fonat elkészítésekor, majd az is a tepsibe kerül. 
8.) Felvert olajos tojással megkenem, és lefedem frissen tartó fóliával 35 percre.
9. 190 C fokos sütőben sütöm 35 percig.
Tipp: A sütő ajtaját nem nyitom ki, mert akkor a tészta összeesik.


Jó étvágyat !
Bon Apetito !
Mahlzeit !










Megjegyzések

Népszerű receptek