Őrölt piros paprikában, és kerti kakukkfűben marinált(pácolt) sült csirke darabok

Őrölt piros paprikás, és kerti kakukkfűben marinált(párolt) sült csirke darabok


Amikor hús fogyasztásról van szó akkor nálunk elsőbbséget élveznek a szárnyasok, ezen belül is a csirke.
Annál is inkább mivel elkészíthető számtalan módon, valamint könnyű és finom.
Bármilyen körettel, vagy csak kenyérrel, vagy salátával is egy kiváló fogás a sült csirke.
Nem mindig pácolom be sütés előtt a csirke húst, de most ebben a receptben egy paprikás kakukkfüves pácot készítettem hozzá.
Tipp: ezzel a paprikás páccal olyan ízt kapunk, amely a grill csirkére hasonlít.

Hozzávalók:
 1 db kisebb csirke darabokra vágva
2 tk őrölt piros paprika
kevés  őrölt bors
egy késhegynyi  őrölt köménymag
1 gerezd fokhagyma lereszelve
2 tk só
3 ek olíva olaj
1/2 ek alma ecet
3 szál friss kerti kakukkfű(ha nincs akkor szárított 1/2 tk)
Tipp:  A kerti kakukkfű markáns aromával bír, ezért óvatosan adagoljuk. Ha túl sokat teszünk hozzá, akkor kesernyés lesz a sült.
A hozzávalókat jól összekevertem, és délelőtt állni hagytam egy tálban letakarva, hűtőbe helyezve. Tipp: Ha előző este elkészítjük és úgy állni hagyjuk a hűtőben, az az ideális.
Persze, ha nincs annyi időnk akkor elég, ha 1 órát áll.
A húst szépen egy kizsírozott tepsiben egymás mellé helyzetem, majd 100 ml vizet alá öntöttem, és letakartam alufóliával.
85 perc alatt készre sütöttem 190 fokos sütőben.
Tipp: Az alufólia alatt először a víz hatására szinte megfő, a hús nem szárad ki.
Amikor már majdnem puha lesz a hús, akkor vegyük le az alufóliát, és süssük zsírjára, hogy szép piros legyen.


Én jelen esetben paradicsom mártással tálaltam, amelyet a következő receptemben fogok leírni

Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !













Megjegyzések

Népszerű receptek