Házi gyúrt tészta készítése /olcsó és finom

Házi gyúrt tészta készítése/olcsó és finom




Hozzávalók:
1 db tojás
100 ml víz
1 csipetnyi só
és annyi liszt amit felvesz a tojásos víz


Elkészítése:
Egy keverőtálba a tojást felveretem és jól összedolgoztam a vízzel, és a sóval
Ehhez hozzáadtam annyi lisztet amit felvett
Folyamatosan egy villa segítségével gyorsan kevertem, de megteszi egy kézi mixer is, a dagasztófej használatával.
Addig kevertem amíg már nem ragadt a megfelelő mennyiségű liszt hozzáadása után.
Amikor már nem ragadt a villához, akkor egy gyúródeszkán összegyúrtam és is cipót formáltam belőle
Letakartam a tállal és 15 percig pihentettem
Majd kinyújtottam vékonyra úgy 2 mm vastagságúra
Felvágtam úgy 2 cm x 1 cm nagyságúakra
Lobogó sós, olajos vízben kifőztem.
Amikor feljött a víz színére akkor a tészta majdnem kész. Még 2 perc főzés és tényleg kész.
Leszűrtem, és lehűtöttem hideg vízben.







Megjegyzések

Népszerű receptek