Burgonyagombóc sárgabarackkal töltve /Marillen Kartoffeln Knödel

Burgonyagombóc sárgabarackkal töltve/ Marillen Kartoffeln Knödel

Ez a gombóc  Ausztriában nagyon közkedvelt. Amikor a sárgabarack szezon végét járjuk, akkor még egyszer utoljára készítettem, ebben az évben friss sárgabarackból egy sárgabarack gombócot.
Lassan jön a szilva szezon is, és akkor meg tudunk készíteni ugyan ezzel a recepttel szilvás gombócot is.
Igazán kiadós, finom második menü. De éppen ma hallottam a rádióban, hogy  Ausztriában desszertként fogyasztják sok esetben.
Hozzávalók:
 11-12 db gombóchoz
6 db közepes nagyságú  feldarabolt, sós vízben megfőzött burgonya, villával összenyomkodva
1 db tojás
2 ek tejföl
2 tk étolaj
2 csipetnyi só
1 tk fahéj(a töltelékhez)
2-3 tk cukor(a töltelékhez)
Sima fehér liszt amennyit felvesz, hogy ne legyen túl ragadós a tészta
12 db kisebb méretű sárgabarack, vagy ha nagyobb van, akkor egy fél
3 marék zsemlemorzsa és 3 ek étolaj megpirítva = ebbe forgatjuk majd bele a megfőtt gombócokat. 
A burgonyát, ha összenyomkodtam, és lehűtöttem, akkor egy keverőtálba helyzetem
Hozzáadtam a tojást, és a tejfölt, az olajat, a sót
Teljesen homogénné kevertem ezeket az anyagokat
Amikor megkaptam a homogén masszát, akkor elkezdtem hozzá keverni a lisztet villa segítségével kanalanként. Ebben az esetben 6 púpos EK lisztet adtam hozzá.
Tipp: Érdemes több lisztet használni amikor kinyújtom, mert ennek a tésztának inkább lágynak kell lennie, mint keménynek.
Az összeállított tésztát kinyújtottam 1 cm vastagságúra.
Felkockáztam 11 db-ra, úgy 6x6 cm-es lapokra.
Mindegyik közepére elhelyeztem egy fél sárgabarackot, a közepére egy kevés cukrot szórtam kiskanállal, és egy késhegynyi fahéjat.
Mielőtt gombócokat készítettem volna belőlük a barackok másik felét is ráhelyeztem, és a tészta lap négy sarkát összefogtam, és az oldalát összenyomkodtam, valamint gombócot formáltam a tésztából.
Közben feltettem a sós vizet forrni.
Tipp: igyekezzünk úgy betakarni a sárgabarackot a tésztával, hogy ne látsszon ki a sárgabarack, mert akkor kifő belőle a finomság. 
A zsemlemorzsát az étolajon megpirítottam előzőleg.
A felforrt vízbe egyenként beleejtettem a gombócokat.
Amikor feljöttek a gombócok a víz tetejére, akkor még 10 percig főztem.
Az előkészített megpirított zsemlemorzsára helyeztem 3 db-ot, megforgattam, és így tovább.
Egy tálaló tányérra helyeztem.

Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !











Megjegyzések

Népszerű receptek