Kijevi töltött csirkemell recept

A kijevi csirke mell nem sűrűn kerül az asztalra, hanem inkább ünnepek táján, vagy születésnapra.


Azt gondolom, hogy egy eléggé macerás, és nagy odafigyelést igénylő étel, ezért kerül a rohanó hétköznapokban ritkábban az asztalra. De attól függetlenül megéri a fáradságot az eredmény. 
Finom, laktató és mutatós étel a  kijevi csirke mell. 


Hozzávalók: ahány fő lesz annyi fél csirke mellel lehet számolni. 
 Tipp: A csirke mell ne legyen túl nagy. Inkább kicsi, vagy közepes nagyságú. Mivel elég nehezen sül át ezért inkább kisebb csirke mellett válasszunk.  Figyelem! A csirkehús nem megfelelő átsütése akár a coli baktériumokkal való fertőzéssel járhat!!!


Hozzávalók :

4 db fél csirke mellhez: 200 g puha vaj,1  evőkanál  tárkony, 1/2  teáskanál kakukkfű, késhegynyi fekete  bors,késhegynyi őrölt szerecsendió, és ugyanennyi őrölt kömény,  2 tk  só, 1 evőkanál, (ha lehet) friss petrezselyem keveréke. 
A vajas keverék elkészítése:
A puha vajat össze keverem a fűszerekkel, és a sóval  petrezselyemmel, és amíg a csirke melleket kiterítem addig beteszem a fagyasztóba.(pár percre)Tipp: erre azért van szükség, hogy a sütés folyamán ne folyjon ki a fűszeres vaj a húsból.

A panírozáshoz,100 g liszt, 3 tojás, 200 g zsemlemorzsa, és 1 liter  étolaj  a kisütéshez.
Segédeszköz: 10-12 db fogpiszkáló a hús rögzítéséhez.


Elkészítése:
1. ) A csirke mellet ki kell teríteni olyan nagyra amilyenre csak lehetséges.
2.) Picit meg lehet kloffolni, de tenyérrel elegendő kissé megnyomkodni, hogy egyenletes legyen.
3.) A már előzőleg lehűtött fűszeres vajat kézzel hurka alakúra formáztam.
4.) Belehelyeztem a hús közepébe, és feltekertem a húst mint a töltött káposztát. Tipp: Azért tettem keresztbe a vajat, mert így jut mindenhova, és még is gombóccá alakul a feltekerés után. Fogpiszkálóval rögzítettem a nyitott végeket. Biztosítva azt, hogy a vaj semmiképpen ne tudjon kifolyni a sütés közben. 


5.) A szokásos módon bepaníroztam a fűszeres vajjal  megtöltött csirke mellet.
6.) Forró olajba ejtettem, majd az első 5 percben fedővel letakartam a húst. 
A lenti videó látható a sütés intenzitása.

Nagyon fontos, hogy 5 perc után vegyük le fokozatosan a lángot, mert nem fog átsülni a hús, de  a panír meg fog égni. 
Van aki azt állítja 10 perc alatt kész. Véleményem szerint ez nem igaz. 
Több idő kell, lassabb tűz mellett 18-20 perc. 

Mottó: Két egyforma lélek, szív és kéz nincs....




Tálalhatjuk bármilyen körettel, vagy csak salátával. 
Jó étvágyat!
Buon Apetito!
Mahlzeit!


Megjegyzések

Népszerű receptek