Roppanós falusi csipetke tészta készítésének titkai...

Roppanós falusi csipetke tészta készítésének titkai.
Ezt a tészta féleséget nem kell nyújtani az az előnye. Azért hívjuk "csipetkének". Mert csípjük a hüvelykujjunk és a nagyujjunk segítségével. Ebbe igazán bele lehet harapni.
csak tojás és liszt keveréke. Víz nem kell hozzá.

A felvert tojást és egy csipetnyi sót annyi liszttel összekevertem amennyit felvett.
Tipp: 1 db tojáshoz 2-3 púpos evőkanál liszt szükséges. Érdemes óvatosan adagolni a lisztet.
Amikor összegyúrtam a tésztát, akkor a tál alatt hagytam fél órát pihenni. Ismét átdolgoztam.
A tenyeremmel elnyomkodtam úgy 1,5 cm vastagra. Majd apró csipetkéket készítettem, és forró sós vízben kifőztem.
Tipp: Amikor a tészta feljön a víz tetejére, akkor még 5 percig kell főzni. Mivel ez a tészta egy kissé vastag. de pont az az érdekessége, és attól lesz roppanós. Amikor megfőtt, akkor hideg vízzel leöblítettem.
Tipp: be kell lisztezni amikor csipkedjük, mert esetleg összeragadhat.



Megjegyzések

Népszerű receptek