Egy tepsi sütemény 2 euróból, gyorsan és egyszerűen

Egy tepsi sütemény 2 euróból, gyorsan és egyszerűen..
Nem igazán vagyok, voltam híve a gyári alaptésztáknak, de most az egyszer kivételt tettem.
(A vártnál jobban szerepelt a tészta ezért ismétlés következik majd...)
Vásároltam egy tekercs előhűtött leveles tésztát.
Gondoltam majd valamivel megtöltöm.


Nos ez a valami az darált mandula és erdei gyümölcs lekvár keveréke lett.
A Walter azt mondja nagyon finom, kér még repetát belőle....
A kis unokám az édes kis Myrianthi virslivel szereti a leveles tésztát. 
Meglepő módon nagyon jól sikerült a sütemény.
Ki fogom próbálni még mákkal, dióval és ami csak szóba jöhet édesen sósan, minden ami belefér.


Elkészítése és hozzávalók:

Egy tekercs előhűtött, előre kinyújtott leveles tészta. Tekercsben kapható a boltokban.
3 Ek erdei gyümölcs lekvár
2 púpos Ek darált mandula
1 egész tojás
porcukor a meghintéshez


- Az előre kinyújtott leveles tésztát hosszában elvágtam.
- Majd keresztbe is 5 cm szélesen.
- A lekvárt előzőleg összekevertem a darált mandulával.
- A felvert tojással megkentem az egész lapot.
- Minden egyes darab közepére 1 Tk tölteléket helyzetem.
- Mielőtt összehajtottam volna még egyszer a tészta széleit körben ismét megkentem tojással a kezemmel.
Tipp: erre azért van szükség, hogy a tészta ne nyíljon ki sütés közben és e folyjon ki a töltelék.
- A végeit és ahol összeért a tészta ott villával lenyomkodtam.
- Tipp: Ezzel összezártam véglegesen a tésztát, így nem fog kifolyni a lekvár.
- Amikor minden darabot megtöltöttem, és megnyomkodtam villával akkor a tetejét még egyszer tojással megkentem.


- Előmelegített 200 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütöttem.
Miután langyosra kihűlt megszórtam a tetejét vaníliás porcukorral.


Jó étvágyat !
Bon Apetito !
Mahlzeit !










Megjegyzések

Népszerű receptek