Pekándiós vegyes lisztből készült kenyér cipó


Pekándiós vegyes lisztből készült kenyér cipó



Évek óta  nagyon-nagyon ritkán  veszek kenyeret, inkább csak kíváncsiságból teszem azt.  Egyrészt nagyon drága a jónak mondható kenyér, és a másik oldala az, hogy a csodásan mutató kenyér is tele van adalékanyagokkal. Ezeket hívjuk "Massen Produkte". Sajnos az ipar a nagyüzemi termelés során nem képes adalékanyagok nélkül dolgozni. Persze vannak az igazi kis kézműves pékségek ahol vehetnék jó kenyeret. De nekem a kenyérsütés egyféle kikapcsolódás és hobby is, valamint kísérletezés is. Ez úton bíztatok mindenkit arra, hogy kipróbálja  a házi kenyér sütést. Biztos vagyok benne, hogy menni fog.


Hozzávalók: 2 db cipóhoz
Az egyszerűség kedvéért bögrés receptet adok meg most. Mivel ma nem volt kedvem méregetni. Tehát akkor nézzük az alapanyagokat.
A mérce. 300 ml-es bögre
1 bögre sima fehér liszt
1 bögre rozsliszt(nem teljes kiőrlésű)
1/2 bögre teljes kiőrlésű tönköly liszt
2 ek extra szűz olíva olaj
350 ml víz és bele 2,5 tk só
100 ml friss élesztő kovász
2 tk kenyér fűszer

Előkészületek:
1. A kovászt elkészítettem így: az élesztőt, a 2 ek  vizet, a cukrot, a lisztet összekevertem homogénné. Tizenöt percre félretettem.
2. A lisztet átszitáltam
Elkészítése:
A tésztát az alapanyagokkal összegyúrtam.(lisztek,víz,kovász, fűszer) A tésztát össze lehet keverni mixer gép dagasztó fejével is. Kezdetben gyors fokozaton, majd lassan. Max 5 percig összesen.
Amikor összeállt a tészta akkor a két kanál olíva olajat is eldolgozom benne, majd hozzáadtam a pekán diót is.
Amikor összeállt a tészta, akkor félretettem 30 percre kelni.
A 30 perc letelte után átgyúrtam.
Majd két felé osztottam, két db cipót formálva a tésztából.
Ismét 30 percre meleg, huzat mentes helyre tettem kelni.

Így néz ki a bedagasztott tészta, kissé ragacsosnak kell lennie

Itt már a sütés előtti és pihentetés utáni állapot látható

A kész kenyérke

Amikor a kenyér ismét megkelt, akkor előmelegített 230 fokos légkeverés mentes sütőbe tettem, és 40 perc alatt készre sütöttem.

Amikor kivettem a sütőből egy konyharuhával azonnal letakartam, és befröcsköltem vízzel. 
Tipp: erre azért van szükség, hogy a megkeményedett kenyér héja kissé megpuhuljon.
A kész cipócskák

Jó étvágyat kívánok!
Bon Apetito !
Mahlzeit!

Megjegyzések

Népszerű receptek