Egyszerűen a neve Zserbó

Egyszerűen a neve zserbó

Alapvetően ennek a finom  édességnek az elkészítése nagyon egyszerű. Bár kissé munkásabb mint egy keverős sütemény. Persze lehet egy kihívás is akár kezdő házi asszonyoknak is. Láttam az interneten több lapból álló zserbót, de én most ezt csak 3 lapból készítettem el. 


Hozzávalók a tésztához :
300 gr fehér sima liszt
150 gr margarin vagy vaj
3 púpos evőkanál cukor
15 gr friss élesztő
1 csipetnyi só
4 evőkanál tejföl
2 ek tej az élesztő elkeveréséhez
1 db egész tojás
1 cs vaníliás cukor

Töltelék: 
300 gr darált dió
6 ek porcukor
6 ek lekvár tetszés szerinti. itt sárgabarackot használtam

Csokimáz:
7 ek víz
3 ek cukor
2 ek kakaópor
50 gr vaj
1/2 tk vanília aroma
1/2 tk rum aroma



Elkészítése:
1. A lisztet a margarinnal kezeim között elmorzsoltam
2. Hozzá adtam a többi hozzávalókat, és egy jól nyújtható tésztát gyúrtam belőlük.
3. A kész tésztát 3 felé elosztva, fél órára nem meleg helyen pihentettem
4. Majd vékonyra elnyújtottam



5. A tepsit bekentem margarinnal és meghintettem liszttel
6. Az első kinyújtott tészta lapot a tepsi aljába helyzetem
7. A tészta lapot megkentem 3 ek barack lekvárral

8. Ráhintettem a darált dió felét és a 3 ek porcukrot is egyenletesen rászórtam.
8. Majd ismét egy lap következett
9. Majd ismét a töltelék
10. A tetejére csak egy tészta lap került.

11. Majd 20 percig pihentettem
12. 180 fokra előmelegített sütőbe 35 perc alatt készre sütöttem
13. Amíg kihűlt addig elkészítettem a csokimázt

Csokimáz elkészítése:
1. A vizet a cukorral felforraltam
2. Hozzáadtam a megszitált kakaóport
3. Addig főztem amíg sűrű nem lett(kb 6 perc)
4. A vajat belekevertem
5. A rum és vanília aromát is hozzáadtam
6. A langyosra hűlt kész süteményre kanalaztam a csokimázat, és egyenletesen eloszlattam rajta.
7. Kell egy kicsit várni amíg kihűl a csokimáz rajta.
8. Vizes késsel szeleteltem fel.


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !



Megjegyzések

Népszerű receptek