Resztelt sertésmáj petrezselymes burgonyával

Reszelt sertésmáj petrezselymes burgonyával
Ezt a fogást nem túl gyakran készítem. Viszonylag nehéz étel. A belsőségek mindig nehezebben emészthetők mint a húsok. De ha igazán valami különlegesen fűszeres, gyors meleg ételre vágyunk akkor e resztelt máj mindig jól jön.
A belsőségek sok vasat és a szervezet számára fontos anyagokat tartalmaznak.

Lehet elkészíteni paprika nélkül is, de én a sertés vagy marha májat paprikásan készítem. A csirke májat azt inkább fehéren paprika nélkül készítem.


A lényeg ennél az ételnél, hogy a vöröshagyma az alapja.
Valamint a majoránna, és a bors, chilli.

Hozzávalók: 2 adaghoz
500 gr sertésmáj vékony 1,5 cm nagy  kockákra  vágva
2 vöröshagyma vékony szeletekre vágva
2 gerezd fokhagyma
1/2 tk köménymag
1/2 tk majoránna
1 ek sertészsír
3 tk őrölt paprika
1 késhegynyi őrölt bors, és chilli
200 ml víz

Elkészítése:
A hagymákat a zsíron megdinszteltem. A hagymát nem kockákra, hanem csíkokra vágtam.
Hozzáadtam a vizet, hogy a hagyma kissé megfőjön.
Tipp: Ezt azért javaslom, hogy a hagyma megfőjön, mert a májat nagyon kevés ideit kell főzni.
Amikor elfőtte a vizet, akkor hozzáadtam a paprikát a forró keverékhez.
Tipp : Az őrölt paprikát ajánlott a forró zsiradékon egyszer megkeverni, hogy az paprika olaj kijöjjön belőle, és ezáltal szép piros színt kap az étel.
És azonnal levenni a tűzről, vagy vízzel felönteni.
Hozzáadtam a májat és a fűszereket.
Amikor a máj már kifehéredett hozzáadtam  egy kevés vizet.
Fedő alatt 15 percig főztem.
Csak a végén sóztam meg.
Tipp: A májat nem szabad megsózni főzés közben, mert kemény lesz.


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !
















Megjegyzések

Népszerű receptek