Meggyes-vanília pudingos könnyű rácsos sütemény

Meggyes-vanília pudingos könnyű rácsos sütemény
Már a blogban többször is tettem fel rácsos süteményt. Kissé mániámmá vált. Mert olyan jó ránézni a rácsos sütikre. Mert nekem sokkal jobban tetszik, ha egy kis "díszítés" is van az egyszerű süteményeken. A másik praktikus oka az, hogy a felesleges folyadék el tud párologni a sütés alatt.


A meggy szezonnak még mindig nincs vége. Ezért ezt még kihasználva készítettem ezt a rácsos vaníliás meggyes pitét. Mert az igazi meggyet nem lehet összehasonlítani a konzerv, vagy fagyasztott társaival.

Ennek a receptnek a hozzávalóit evőkanállal mértem ki.
----Félig púpos evőkanál a mérce-----

Hozzávalók a tésztához:
12 ek sima fehér liszt
5 ek cukor
150 gr vaj
 1 db tojás
1/2 cs sütőpor
3 ek tejföl
1 csipetnyi só
A tészta összeállítása:
A hozzávalókat egy keverőtálba helyeztem, és dagasztó mixerrel összekevertem.
Amikor kész, akkor egy kerek golyót formáltam belőle, és ketté osztottam.
Így  hagytam állni 30 percet letakarva egy tállal.
A pudingot elkészítettem, ahogy a recept írja és még a végén tettem hozzá 50 gr vajat.
Letakartam egy frissen tartó fóliával. Mire szükségem lett rá addig langyosra hűlt.
A meggy töltelék elkészítése:
500 gr kimagozott meggy
2 ek cukor és 2 cs vaníliás cukor keverékét hagytam állni 15 percig.
Majd a meggy levét leszűrtem.
A meggy levébe belekevertem 3 ek rizslisztet, és összefőztem sűrűre.
A lecsepegtetett meggyet belekevertem a még forró lisztes masszába

A tészta egyik felét kinyújtottam 5 mm vastagságúra
A langyos pudingot leterítettem a tésztára
A meggyet ráterítettem a pudingra
Az előzőleg megformált hengerekből a tetejét berácsoztam.
Előmelegített 200 fokos sütőben 10 percig sütöttem, majd még 25 percig 170 fokon.
A tetejét porcukorral szórtam meg.
Amikor kihűlt akkor éles késsel tégla lap alakú szeleteket vágtam belőle.


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetto !
Mahlzeit !







Megjegyzések

Népszerű receptek