Paradicsomos magyaros töltött paprika

Paradicsomos magyaros töltött paprika
Ezt az ételt sokszor készítem mikor itt van a fehér paprika szezon. Nyugodtan mondhatom, hogy nem lehet megunni.
Ez az étel hidegen is finom. Lehet csak úgy mint egy "pudingot"fogyasztani.


A paradicsom, a paprika a hagyma, és a bors bűvös keveréke ad neki egy hatalmas ízélményt.
Én megbolondítottam egy kevés petrezselyemmel is most. A petrezselyem is nagyon jól harmonizál a paradicsommal. De alapvetően elhagyható. Az alaprecept szerint nem szükséges bele


Igazi nyári étel. Könnyű és mégis nagyon laktató.
Most nagy fajta tölteni való paprikát kaptam, ezért felébe elvágtam, és úgy töltöttem meg.
Mindjárt a 4 db paprikából kaptam 8 db tölteléket.

Hozzávalók: 4 adag
450 gr darált  sertéshús
1 fej vöröshagyma apró kockákra vágva
1 gerezd fokhagyma lereszelve
1 db egész tojás
1 tk só
 kevés bors
2 ek rizs
2 ek víz
Tipp: A rizs hamarabb megfő, és puhább lesz, ha a darált húshoz adunk egy kis vizet
4 db nagyobb kimagozott tölteni való fehér paprika, vagy 8 db kisebb
A paradicsomos szószhoz:
1 doboz hámozott paradicsom pürésítve
2 db friss paradicsom mixelve
1 db kisebb paradicsompüré konzerv
500 ml víz, vagy amennyi ellepi a paprikákat.
1 tk só
1/2 tk cukor

A rántás:
3 ek étolaj
2 ek liszt 
e1 ek darabolt vöröshagyma
1 tk őrölt piros paprika

Elkészítése:
A vizet feltettem forrni a paradicsomokkal
A húst összekevertem a többi hozzávalókkal, jól összegyúrtam, egy szuper állagú masszává.
A félbevágott paprikákat megtöltöttem a húsos masszával
A felforrt paradicsomos vízbe ejtettem egyenként a megtöltött paprikákat
Fedős alatt 1,5 órát főztem
Amikor megfőtt, akkor rántást készítettem
Tipp: a rántás: Az olajat felforrósítottam, a hagymát üvegesre pirítottam, beleszórtam a lisztet, majd a legvégén a piros paprikát.
A rántással besűrítettem a megfőtt paprika levét.
Még 10 percig forraltam. A végén 1 ek petrezselyem levéllel ízesítettem.(Elhagyható)
Tipp: A rántást mindig tovább kell főzni, hogy a liszt teljesen be tudja sűríteni a levet.
Így sokkal finomabb lesz az ételünk.


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !







Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű receptek