Sárgabarack/Marillen torta sütés nélkül/gyors és finom

Sárgabarack/Marillen torta sütés nélkül gyors és finom


Ennek a tortának is van egy kis története. Történt az, hogy az egyik "nagy" boltban Ausztriában vásároltam egy nagyon kedvező árú, és meglehetősen jól mutató sárgabarackot, mindösszesen 1 kg-ot.
Mivel az új diétám szerint délelőtt csak gyümölcsöt fogyasztok. Persze  ez is egy igazi idény gyümölcs gondoltam miért is ne venném meg. Kissé korainak éreztem, de még is a kosaramban landolt. Szóval ezek után jött a fekete leves. Micsoda? Ehetetlen ! Íztelen és kemény.
Na jó akkor hagyjuk. Pár napig nézegettem a hűtőben míg ki nem ötöltem, hogy sütök belőle valamit. Hátha megjön az íze. Meg is jött. :-) Igaz, hogy igazgatni kellett, hogy az íztelen sárgabaracknak valami ízt adjak. A végeredmény egy nagyon finom kis könnyű torta lett. Édes-savanyú. A hőkezelés hatására megjött a sárgabarack íze. Hihi....

Elkészíteni pofon egyszerű.....

Hozzávalók:  
Torta alaphoz 24 db-26 db babapiskóta, 1-2 ek barack lekvár, én házit használtam

Töltelék:

6 -8 db sárgabarack
3 ek cukor
3 csipet cardamom, 1 csipet őrölt szegfűszeg, 1 tk rum aroma
2 cs vaníliás cukor
1 cs vanília puding
3-4 dl víz
200 ml tejszín, de ha többel szereti valaki akkor 400 ml.
Díszítéshez: 3 db sárgabarack, citromfű levél, és karamellás cukor összetörve.


Elkészítése:

- A babapiskótákat lerakom a torta forma aljára.
- Megkenem 2 kanál barack lekvárral.
- A sárgabarackokat kockára vágom, és a vízben elkezdem főzni.
- Közben a pudingport elkeverem 1-2 ek vízzel.
- Amikor felforrt a barack akkor hozzáöntöm a pudingot.
- Beleteszem a többi hozzávalókat. Ízesítem.
- Várok egy kicsit a megfőtt pudingos sárgabarackkal, és ráöntöm, elsimítom a tetejét.
- Hűtőbe rakom dermedni
- Amikor kihűlt akkor a vaníliás cukorral habbá vert tejszínt rá helyezem, és szépen feldíszítem.

Tipp: Ez a sütemény egészen más lesz amikor érett, finom sárgabarackot használunk.
Szórakoztató kísérletezést kívánok !


Jó étvágyat !
Bon Apetit !
Mahlzeit !


Megjegyzések

Népszerű receptek