Mákos linzer mazsolával

Mákos linzer mazsolával

Ezt a receptet még valamikor tél végén készítettem és a fotókat is. Most bukkantam rá.
Éppen itt az ideje, hogy feltegyem a blogba.
A mák jótékony hatását nem nagyon kell ecsetelni, de egy pár sorban jelzem miért fogyasztunk mi mákot. Elsősorban mert finom másod sorban mert egészséges.
Én általában házi mákot használok. Egészen más az íze és a beltartalmi értéke is. Igaz dolgozni kell vele, de megéri.
A csontok számára igen kedvezőleg hat. A csontritkulás lelassítható vele. Sok E vitamint tartalmaz.
De a haj és a körmök is erősödhetnek tőle. A mák nyugtatólag hat az idegekre, csökkenti a szorongást. Jobb alvást biztosít.


Hozzávalók: 1 gáz tepsi 

A linzer tészta
250 gr sima liszt
50 gr rozsliszt
180 gr vaj
100 gr cukor
1/2 cs sütőpor
3 db tojás sárgája
1 citrom leve
 2 kanál tejföl

A mák töltelék:
250 gr darált mák
100 gr cukor
2 marék mazsola
2 tk őrölt fahéj
400 ml tej
3 tojás fehérje habbá verve 1 csipetnyi sóval

Elkészítése:
1. lépés: A mákot feltettem a 400 ml tejben kissé megfőzni. Nem kell sokáig, csak amíg 1-2 percig forr.
Amikor ez kész beleteszem a máktöltelék fűszereit. A tojás fehérjét a legvégén verem habbá amikor a tésztát már elnyújtottam.
- A tészta alapanyagokat összegyúrtam, de előtte a lisztet a vajjal jól elmorzsoltam.
- A tésztát cirka 30 percre letakarva hagytam pihenni
- Elosztottam kettőbe
- Kinyújtottam az egyik fele  tésztát cirka 5 mm vastagságúra
- Belehelyeztem a kibélelt tepsibe
- A másik feléből kis hengereket sodortam a kezemmel, hogy azzal be tudjam majd fedni és díszíteni is.
- Most felvertem a 3 tojás fehérjét, és hozzákevertem az időközben kihűlt mák töltelékhez.
- Ráöntöttem a tésztára amit a tepsibe helyeztem korábban
- Ráöntöttem a mák tölteléket
- A kis hengerekkel berácsoztam
- 200 fokra előmelegített sütőbe toltam, majd 10 perc után 180 fokon még 25 perc alatt készre sütöttem


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit!


Megjegyzések

Népszerű receptek