Tojásos, sonkás nokedli/Spaetzle mit Eier und Speck

Tojásos, sonkás nokedli/Spaetzle mit Eier und Speck

Ha akarom, ha nem a magyar és az osztrák konyhát vegyítem. Mivel a Társam Dél-Tiroli. Imádok kísérletezni. Van amit jobbnak találok az osztrák konyhából és fordítva. Választani nem tudok, ezért napról napra a saját osztrák-magyar konyhai stílusomat fejlesztem. Mondhatom nagyon nagy örömmel.
E nemzet konyhája nagyon hasonlít egymásra. Szerintem. 
A párom nagyon szereti -igazi Tiroler- a Spaetzle-t, így hát én szívesen járok a kedvében.
Ő azt mondja, hogy a régi - és lehet, hogy a mai- háziasszonyok  a hegyekben megtanulták, hogy semmit nem dobtak ki. A száraz kenyérből készült a Knödel. A régebbi szalonnából pedig akár Spaetzle hozzávaló is lehetett.
A múltkor kirándultunk a középkori, történelmi Freistadt-ba, és betértünk egy nagyon helyes kis étteremben, ahol helyi és osztrák specialitásokat főztek. Mindig kíváncsi voltam arra, hogy milyen finom az igazi "Bauer Spaetzle, és a Kaese Spaetzle. Mivel mind kettőt  meg szerettem volna kóstolni, ezért én az előbbit rendeltem, a párom pedig az utóbbit. De természetesen közösen fogyasztottuk el őket. Annyira jól laktunk, hogy a végén már a Nachspeise alig kapott helyet a gyomrunkban. A tálalással kapcsolatban nagyon tetszett, hogy az étteremben egy erre a célra rendszeresített serpenyőben hozták ki az ételt ami természetesen tűz forró volt. Most egy kicsit sokat beszéltem a "körítésről", ezért nézzük a receptet.
Ez nem egy másolat az említett ételekről, hanem egy általam osztrák-magyarosított változat.
Párom meg is jegyezte, hogy máskor is főzhetek ilyen finomat.


 Hozzávalók: 2 adaghoz

Nokedli:
 2 db egész tojás
300 ml fehér liszt(egy három decis bögre mennyiség)
2 csipetnyi só
Annyi víz amit felvesz a liszt (kb 200 ml)
Étolaj és só a vízbe.

2 db tojás, 100 gr füstölt sonka apróra felkockázva
1 fej kisebb vöröshagyma
kevés só, bors, 2 ek étolaj
Bármilyen saláta mellé köretnek. Díszítésül paradicsom szeletek.

Az elkészült Nokedli tálalás előtt

Nokedli elkészítése:
1. A tojásokat egy keverőtálba tettem.
2. Egy villával a tojásokat  a vízzel összedolgoztam.
3. Hozzáadtam a lisztet.
Tipp: Ha túl keményre sikerül akkor kis vizet öntsünk hozzá, ha túl lágy akkor még egy kis lisztet.
4. Fakanállal szép egyenletesre dolgoztam. Közepesen lágy tésztát kell kapnunk.
5. Forró sós, olajos vízbe nokedli szaggatóval kiszaggattam.
6. Amikor a tészta feljött a víz tetejére, akor még pár percig főztem.
7. Hideg vízbe szedtem egy másik tálba, és félretettem lecsöpögni a víztől
Tipp: Akkor kapunk  ropogós nokedlit, amikor a forró nokdelit hideg vízben mossuk le.
A nokedlinek nem kell hosszú ideig főnie. Amikor a víz színére feljön az összes akkor már majdem jó.
Egy fakanalat hagyjunk a fővő nokedliben, hogy ne fusson ki a víz a tűzhelyre.

A sonkás, tojás elkészítése:
1. A hagymát  apróra vágtam, és a feldarabolt sonkával két kanál olajon megpírítottam.
2. Amikor szép pirosra sült, akkor hozzáadtam a két darab tojást. Sűrűn kevergetve.
3. A lecsepegtetett nokedlit is hozzáadtam.
4. Még egy pár percig összemelegítettem, és már tálaltam is.


Jó étvágyat kívánok !
Bon Apetito !
Mahlzeit !


Megjegyzések

Népszerű receptek